Senaste nytt

Club World Upper Deck - Hur fungerar stoltillgängligheten?

kristerj

Medlem
Det är möjligt att uppgradering + avsaknad av status ställer till det. Jag skulle ringa till BAEC imorgon och ange att du vill tala engelska. Du hamnar då i Bremen och be dem ändra sittplatser eller föarklara varför det inte går. Jag har alltid fått bra service från kundcentrat i Bremen.
 
Jag föredrar 64K, som har större förvaringsfack och bättre utrymme runt fotstödet.64A kommer på andra plats. Dessutom har 64K en liten overhead locker som är precis rätt storlek till min gearslinger, där de andra resenärerna inte kan klämma in sina jätte rullväskor. I samma locker har personalen i bland också lagt praktiska grejer som extra filtar (går att använda som madrass) eller kuddar. De lägger jag rabarber på, varefter jag får plats med min väska.

62AK är också OK, men inte lika privata. Eftersom jag till 99% tar nattflyg, så är det allra viktigaste att jag får sova ostörd och kan klä om mig i lung och ro. Kabinen är oftast för varm för mig (gillar en sovrumstemperatur på högst 15°C), så jag sover endast iförd kalsonger.

Sammantaget så reser jag hellre i 64K än i F, vare sig NF eller OF. Jag brukar äta middag före avgång, så vad de serverar ombord i F är oväsentligt, och jag dricker med ytterst fä undantag heller inte alkohol ombord, så jag struntar i hur fin champagnen är.

Johan
 
Last edited:

Tomas K

Medlem
Tack för era svar! Ska prova ringa igen i veckan, nu kommer jag i varje fall ihåg namnet på hon jag pratade med sist. :)

Kan det möjligtvis vara värt att lägga upp samma fråga hos FT?
 

Concorde

Founding Member
Nej, för att både jag och Johan Rebel finns där och kan intyga att du får likadan information som på BC ;)
64K ligger brevid toaletten, mer oväsen där upplever jag. Men alla är vi olika.
 
Toppen