Senaste nytt

Club Carlson "Smart rewards", en kommande "enhancement"?

henrik l

Medlem
Fick en länk till enkät från CC idag tillsammans med ett erbjudande om 3000 p om man fyllde i enkäten. Dom har tydligen för avsikt att "revolutionera sitt bonusprogram, men vill tydligen känna av marknaden lite först. Misstänker att det är flera här som fått enkäten. Frånsett alla löften om att det skulle bli bättre än idag var det lite svårt att greppa vad det innebar i praktiken. Jag var ganska tydlig med att det var bra som det var, om man ser till möjligheten att konvertera poäng till mil och samt köpa aktier för att få guld. Personligen håller jag ju CC som som ett av topprogram om man vill konvertera poäng till miles och inte minst deras "give away" kampanjer. Någon som vet något mera om vad som komma skall? Är det en klassisk "enhancement", eller blir det en verlig förbättring?
 

Moco

Medlem
Fick också den och håller med om att det var ganska rörigt och svårt att få en uppfattning vad det egentligen innebar. Tycker att programmet är ganska bra även om man givetvis kan förbättra vissa saker. Att däremot göra det svårövergripligt genom att införa aktiva val inom samtliga områden uppfattar jag dock som negativt. Ibland behöver inte ett bra program innebära att man behöver obegränsat med val, det kan fungera bra ändå. Om man nu gör om hela programmet såsom indikerat så uppfattar jag risken för att det blir en sk "klassisk enhancement" som stor. :confused:
 

tomten

Medlem
Finns ingen anledning att laga något som inte är sönder...

Det ända som jag saknar i CC är "Familjemedlem" bor gratis, något som jag har för mig att Hilton och Scandic har/hade. Det vore trevligt när flickvännen är med och reser, inte för att det kostar så mycket extra, men det är ju en trevlig sak för oss som reser mycket.
 

Ubbe

Medlem
Det ända som jag saknar i CC är "Familjemedlem" bor gratis, något som jag har för mig att Hilton och Scandic har/hade. Det vore trevligt när flickvännen är med och reser, inte för att det kostar så mycket extra, men det är ju en trevlig sak för oss som reser mycket.

Gör de inte det? Har alltid bokat rum och fått betalat för rummet, och aldrig fått frågor om ur många som sover där.. Är detta ett problem som många upplevt?
 

miramax

Medlem
Vissa av sakerna tycker jag lät bra. Såsom att man kan samla ihop sig någon slags status genom sin livslånga lojalitet. Dock håller jag med tidigare inlägg om att det vore hemskt jobbigt om det vart en massa röriga val och otydliga "förmåner". CC är ju som sagt väldigt stabilt som det är redan.

Namnet tycker jag var väldigt fånigt. Smart rewards? Låter lite som Norwegian på nåt sätt. dvs. Billigt och plastigt.
 
Nu har jag fyllt i enkäten. Lämnade ganska positiva svar, men varnade också för att göra programmet alltför komplext. Hade gärna nyttjat Club Carlsson-programmet mer, tyvärr reser jag inte så ofta till städer där deras hotell finns.
 

tomten

Medlem
Gör de inte det? Har alltid bokat rum och fått betalat för rummet, och aldrig fått frågor om ur många som sover där.. Är detta ett problem som många upplevt?

Kanske bara jag som varit ordentlig, det jag fått betala för är extra frukost och städ kostnad (vilket iofs gick att betala med poäng, så det är inte så illa).
 
Toppen