Senaste nytt

Club carlson, poäng för flera rum?

MartinH

Medlem
Jag skall boka 5 nätter i december på 3 olika Park Inn/Plaza för 8 personer, 4 dubbelrum.
Hur får jag max poäng? :)
Jag har läst att man kan max få för 3 rum? Och man måste säga till vid incheckning?
Skall man lägga alla rum på en bokning?
Vad händer med onlinebokningsbonusen då? Blir det en bonus per rum eller "bara" en bonus för bokningen? Är det då bättre att boka alla rummen i separata bokningar, får man då bonusen på varje rum?
Samma fråga angående onlinebonusen, när det är 2 nätter i rad, får man bonusen fler gånger om man bokar separata nätter?

Tacksam för era expertsvar!
 

chrisljo

Medlem
Det jeg anbefaler er å gjøre en booking med 3 rom via din CC login og en booking uten din CC login. Book uten ditt navn på siste.

For sikkerhetsskyld betal med to forskjellig kredittkort.

Gjør du dette skal du få 1 stay per hotell per rom.

Gjorde det slik selv og fikk da full kred for 3 rom.

EDIT: Husk å få kvitteringer hvis noe går galt.
 

mry

Medlem
Om man bokar flera nätter i rad på samma hotell med olika bokningar och olika bokningsnummer så slår de ihop bokningarna och när man checkar in normalt sätt. Så det är bäst att om möjligt byta hotell varje natt om man vill maximera poängen.

När jag har bokat två rum på mitt club clarsson kort i olika namn så behandlade de bägge oss som guld korts innehavare och vi hade separata bokningar och jag fick poäng för bägge.

Jag skulle rekommendera att du gör olika bokningar i olika namn och anger ditt kortnummer på alla bokningar och sen checkar varje rum in separat med ett eget kredit kort så kommer de nog inte slå ihop bokningarna om ni har tur och då får du mera poäng. Du bokar bara ditt eget rum som inloggad på sidan och de andra utan att vara inloggad.
 
Last edited:
Toppen