Senaste nytt

Club Carlson försöker fuska med rate guarantee / prisgaranti

Kandinsky

Medlem
Gäller Radisson Blu Alcron i Prag. De bättre priset hittade jag på otel.com
Skickade in ytterligare ett claim rörande Radisson Martinique on Broadway, får se om det går lika smidigt. Återkommer!

För att återkoppla: Blev naturligtvis strul med NY bokningen. Avbokade det befintliga rummet i och med att man inte ville matcha och håller gluggarna öppna!
 
Det här börjar ju bli fånigt. Har fortfarande inte hört något om Radisson Blu Phuket trots en påminnelse den 14:e September. Originalförfrågan skickade jag 7:e september. Kanske börjar bli läge att ringa och fråga vad de håller på med?

Däremot fick jag faktiskt svar om Radisson Blu Plaza Bangkok där min prismatchning gick igenom (kors i taket). Det tog ungefär 5 dagar att få svar på den.
 
Nu börjar jag tröttna på det här. Har fortfarande inte hört något. Har försökt både via formuläret på sidan och genom att maila bpg@carlsonrezidor.com men får alltså inget svar. Fick ju som sagt svar på min Bangkok-bokning men inte för den i Phuket. När jag försökte skicka allting på nytt idag fick jag bara felmeddelanden från postmaster@carlson.com om att mitt e-brev inte kunde levereras.

Finns det något annat sätt att komma i kontakt med Best Price Guarantee-människorna? Ni som har ring, vart ringer ni?
 

Kandinsky

Medlem
Nu börjar jag tröttna på det här. Har fortfarande inte hört något. Har försökt både via formuläret på sidan och genom att maila bpg@carlsonrezidor.com men får alltså inget svar. Fick ju som sagt svar på min Bangkok-bokning men inte för den i Phuket. När jag försökte skicka allting på nytt idag fick jag bara felmeddelanden från postmaster@carlson.com om att mitt e-brev inte kunde levereras.

Finns det något annat sätt att komma i kontakt med Best Price Guarantee-människorna? Ni som har ring, vart ringer ni?

Jag får samma resultat som dig när jag testar nu. De har svarat från den här epost adressen i tidigare ärenden jag haft. Testa den!
emeacustomercare@carlsonrezidor.com
 
Tack för tipset! Det var även det som försäljaren som jag försökte ringa till på svenska 020-numret sa att jag skulle prova. För hon kunde inte göra något där hon satt i alla fall. Vi får väl se om jag får något svar där då!
 
Jag fick svar på den adressen som Kandinsky skrev ovan men dock prismatchades min frukost bort, trots att båda priserna jag matchade mellan från början hade frukost inkluderat. Jag försökte kontakta hotellet direkt men de säger bara att det är det priset som gäller som står i den nya bekräftelsen, alltså utan frukost. Nu finns det så klart inga bra priser kvar utan frukost annars hade jag ju kunnat matcha de priserna från början eller gör om hela proceduren igen.

Nu orkar jag inte trassla mer med den här bokningen men lite fusk är det nog minsann allt ändå.
 

frodell

Medlem
Jag har bara testat att använda deras prismatch en gång men hade liknande upplevelse som ovan talare. Claimen gick igenom samma dag och det var inget strul alls.
 

92ttz

Medlem
Bokade 4 netter på Radisson Blu Phuket til 23800 bth og fant tilsvarende på Hotels.com til 18600 bth. Sendte inn claim og fikk dette tilbake

"Dear Mr. ................,
Thank you for your email regarding the best online rate (Radisson Blu Plaza Resort Phuket Panwa Beach).
We would like to advise you that yours is not a valid claim. According to the terms and conditions of the Best Online Guarantee Program (attached) in order for the claim to be valid the booking conditions and cancellation policy must be the same. The cancellation policy and terms and conditions on the Hotels.com website are different from ours, as they request full prepayment and it is also a non-refundable rate (screen shoots attached). The rate you booked via the Radisosn Blu brand website does not require any prepayment and the cancellation policy is 15 days or more prior to arrival = no penalty."

Det eneste jeg kan finne i T'S & C's er "subject to the same rate rules and/or restrictions." Jeg svarte på mailen og ba de spesifikt vise meg hva i T's & C's de baserer sitt avslag på. Venter på spesifisert svar.
 
Toppen