Senaste nytt

Club Carlson försöker fuska med rate guarantee / prisgaranti

Sakoz

Medlem
Tack för svaret Agehall, om vi vänder på det hela och jag bokar på hotels.com kommer jag då att bli uppgraderad som CC gold? (Det gäller Arlanda Sky City). Waterfront upggraderar inte CC gold dom gånger jag bott där, fick till svar att det var en policy , nåväl det är en annan historia.
 

agehall

Medlem
Jag har blivit uppgraderad vid bokning via hotels.com. Dock var det på hotell där jag bott tidigare, men jag vet inte om det hade med saken att göra. När jag kom hade de redan koll på alla mina uppgifter, inklusive CC-nummer.
 

agehall

Medlem
Ja, eller rättare sagt nja. Jag fick stay för det, men betalningen går ju via hotels.com, så man får ju inga poäng för det man betalar för rummet. Däremot allt annat.
 

agehall

Medlem
Den här historien slutade bra iallafall. Jag har just kommit till OSL och checkat in. För 572NOK fick jag ett rum på Park Inn Gardemoen och jag blev dessutom uppgraderad till ett businessrum. Istället för de 1700NOK de skulle ha för det rum jag faktiskt bokade så känns detta som en bra deal.
 
För andra gången lyckades jag matcha ett pris(samma som förra gången), men den här gången gick det mycket snabbare. Skickade begäran 12:37 och fick ny bokning 14:17.
 

Sakoz

Medlem
Club Carlson kan gå och gömma sig. Jag skickade screen dumps, verifierade länkar till hotels.com (alltså bokningsbart efter kontroll med hotels.com)... är nästan förbannad nu... vilka pajaser ! :(

Kontakt mail nummer 1. Länken du skickade fungerar inte, vi kan inte verifiera priset. (fungerar visst, provat från 3 olika nät och 3 olika datorer).

Kontakt mail nummer 2: Mycket besynnerligt svarar jag, länken fungerar och dessutom har Ni fått screendumps.

Kontakt mail nummer 3: Beklagar Herr Sakoz, vi har inte fått några screendumps, vänligen skicka bilagor.

Kontakt mail nummer 4: Ni har redan fått bilagor.Men här kommer dom igen.

Kontakt mail nummer 5: Tyvärr Herr Sakoz, bilagorna är för stora och går ej igenom i vårt mailsystem.

Kontakt mail nummer 6: Seriöst? Mailet är inte ens 1 MB stort inklusive bilagor. Ni försöker bara trötta ut mig med massa dåliga bortförklaringar. Ni är inte seriösa!!! Jag avbokar hotellet och samtliga andra bokningar för mig och min personal, jag lägger in mitt veto med stöd av detta för Er kännedom. Vidare kommer jag att kontakta Din chef i detta ärendet.

Kontakt mail 7: Sakoz, vi förstår din frustration och ber om ursäkt, men kan inte göra något ytterligare då vi inte kan få fram pris information hos hotels.com.

Kontakt mail 8: Jag har inte tid att lägga ytterligare tid på detta, jag har redan verkställt vad jag tidigare klargjorde i tidigare korrespondens. Ni vet likväl som jag att hotels.com har varit tillgänglig dessa 4 dagar som vår korrespondens pågått.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Det där känner jag igen. Är det möjligen en person vars namn börjar på "M" och slutar på "e" som du har mailat med?

De gör verkligen sitt bästa för att man inte ska använda deras garanti. Som aktieägare tycker jag det är skamligt. Har man en garanti så ska man stå för den, annars är det bättre att inte ha den. Själv kommer jag att flytta så mycket jag kan till Hilton istället.
 
Toppen