Senaste nytt

Club Carlson försöker fuska med rate guarantee / prisgaranti

Det blev ett par mail fram och tillbaka när jag skulle utnyttja garantin i mars.

Seriöst? Jag skulle avbokat skiten och aldrig satt min fot på det där hotelet/hotelkedjan någonstin igen. Sen skulle jag skrivit så mycket negativa recensioner på alla hemsidor så dom förlorat pengar. Vilken service alltså, har man lägsta pris så är det väl för bara stå upp för det.
 

agehall

Medlem
Ja, de försöker verkligen dribbla bort en.

Jag lyckades till slut hitta en direktlänk som visar hotellet och rätt pris när man klickar på den, men det är inte alltid så lätt då många siter döljer all info i olika formulär och aldrig ändrar URLen.
 

maba

Medlem
Försökte prismatcha ett Radisson hotell i Dubai som jag hittade billigare på Otel.com. Det var exakt samma rum förutom att avbeställning ingick i Otels samt att det var ca.200 billigare för två nätter. Fick till svar från Radisson att eftersom Otel inte visade sina priser i lokal valuta (AED) så kunde de inte prismatcha hotellet, detta trots att jag hade visat på vad det skulle kosta i både $ och SEK enligt både Otels och CC hemsidor, svaret blev att de inte ägnar sig åt valutakonvertering. Riktigt tråkigt var bara att lägga ner då Otels inte har priserna i lokal valuta :(

Däremot skulle jag vilja ge en stor eloge till agehall som inte gav sig :D
 

agehall

Medlem
Det där har jag också råkat ut för, men i Sydafrika och med hotels.com. Där var det bara att ge upp, men det skiljde en 4-5 tusen då, så jag bokade genom hotels.com istället.

Imorse fick jag dock mitt claim avslaget IGEN pga att "det inte finns några lediga rum". Nähe, tänkte jag, det var ju konstigt...

Jag blev riktigt förbannad när jag sedan följde länken jag skickat dem och upptäckte att det visst fanns rum! Hur i helvete tänker de här människorna??? Visst, det visade sig att min länk inte behåller datumen, så man måste tydligen ändra dessa manuellt, men ändå! Väljer man korrekta datum så finns det visst plats på hotellet.

Eftersom det inte går att skicka dem screenshots, så har jag tagit och lagt upp dem på min egen webserver nu, så borde de kunna titta på dem. Är dock lite förvånad över att ett företag inte kan ta emot mail som innehåller 469kb PNG-bilder...

När detta väl är avklarat, oavsett utgång, så ska jag nog ta och ringa till någon kundtjänst och skälla ut dem ordentligt. Detta är ju fullständigt oacceptabel kundhantering.
 

Bringman

Medlem
Seriöst? Jag skulle avbokat skiten och aldrig satt min fot på det där hotelet/hotelkedjan någonstin igen. Sen skulle jag skrivit så mycket negativa recensioner på alla hemsidor så dom förlorat pengar. Vilken service alltså, har man lägsta pris så är det väl för bara stå upp för det.

Ville gärna bo på hotellet. Det är mycket som man behöver argumentera sig till trots att det är klart från början att man har rätt till det, framförallt inom resebranschen. När jag bokade ett extra rum några dagar senare och skulle prismatcha detta så gick det utan problem, snacka om handläggarelotteri.

Eftersom det inte går att skicka dem screenshots, så har jag tagit och lagt upp dem på min egen webserver nu, så borde de kunna titta på dem. Är dock lite förvånad över att ett företag inte kan ta emot mail som innehåller 469kb PNG-bilder...

Min handläggare bad mig maila hennes personliga e-mail där gick det att ta emot bilagor.
 

agehall

Medlem
Fick precis ett avslag till - de hävdar att hotellet är fullt enligt siten jag försöker matcha emot. Dock kunde jag utan problem boka ett rum via siten!!!

WTF! Jag börjar bli seriöst trött på det här. Imorgon ska jag ringa kundtjänst och förklara vad jag tycker om bedrägliga företag. Om de inte tänker leva upp till sin policy och ljuger mig rakt i ansiktet för att försöka slippa, så är det inte en firma som jag i längden vill ha att göra med.

Jag har ju min billigare bokning nu, så jag skiter egentligen i prismatchningen, men nu har det blivit en principsak.
 

Bringman

Medlem
Fick precis ett avslag till - de hävdar att hotellet är fullt enligt siten jag försöker matcha emot. Dock kunde jag utan problem boka ett rum via siten!!!

WTF! Jag börjar bli seriöst trött på det här. Imorgon ska jag ringa kundtjänst och förklara vad jag tycker om bedrägliga företag. Om de inte tänker leva upp till sin policy och ljuger mig rakt i ansiktet för att försöka slippa, så är det inte en firma som jag i längden vill ha att göra med.

Jag har ju min billigare bokning nu, så jag skiter egentligen i prismatchningen, men nu har det blivit en principsak.

På dem bara!
 

agehall

Medlem
Så, äntligen.

Efter att ha ringt till deras kundtjänst och klagat så fick jag kontakt med en tjej i Dublin som hjälpte mig. Hon kunde dock skicka mig en screen shot som visade att hon faktiskt inte såg något rum ledigt på hotellet den dagen. Men när jag skickade screen shots hela vägen fram till att jag skulle klicka Finish och betala, så fick jag igenom prismatchningen.

Gick från typ 1300NOK till 599NOK -25%. Inte helt fel, framförallt eftersom natten dessutom triggar deras promotion och ger 44k poäng.
 

Sakoz

Medlem
Törs jag boka på clubcarlson.com idag, och maila screendump om att hotels.com är ca 50% billigare på standard rum, den aktuella dagen? Kan det bli problem med 50k promotion kampanjen som jag anmält mig till för några veckor sedan?
 

agehall

Medlem
Jag vet inte om det kommer att funka. De vill ju helst se det själva, men det kanske funkar med en screen shot. Jag skulle nog ta en, sedan göra en vanlig retro-claim via deras hemsida och om det behövs tjafsa med dem.

Ang 50k promon så hoppas jag att det inte påverkas, men jag lär väl märka snart. Ska bo på park inn imorgon...
 
Toppen