Senaste nytt

Club Carlson erbjudande - Buy Gold Points®. Get 50% More.

henrik l

Medlem
hur bra är det att check in på ett hotell och sen inte bo där?

2-4-1 på park inn Hammarby sjöstad kan man ju få för under 900 kr och då får man ju 1000/2000/3000 poäng för bokningen sen typ 3 poäng per krona plus 25/50/75 % extra och sen 10 000 extrapoäng just nu...

För mig som är CCC blir det ju närmare 20 poäng per krona då..

"Been there, done that" Hade en icke-återbetalningsbar bokning på Holiday Inn Express på MXP förra sonmmaren. Sedan kom CC men sin kampanj om att tjäna 44 k på Park Inn. Checkade in på Holiday Inn Express, ställde väskan där. Drog sedan till Park Inn och bodde där. Åkte tillbaka till Holiday Inn morgonen därpå, duschade, stökade till sängen och checkade ut. Givetvis hade jag knappat in alla koder på Priority Club så det rasslade in dryga 10 000 p där också:cool:
 

Homer

Medlem
F-n att jag missade det. Strategiskt använt är detta en bra deal, om man vill konvertera poängen till flygmil. Givet att man växlar in 100 000 CC-poäng så ger det 18 000 miles hos de ca 20 bolag som man kan växla in poängen till (SAS undantaget). När jag räknar på detta erbjudandet och under förutsättning att man toppar upp med 70 000 CC-poäng ochväxlar in 100 000 p, så landar man på en kostnad på ca 22$/1000 miles. Vid US 100% kampanjer landar man på ca 17-18 $/1000 mile, AA något högre. Så till de här programmen är det ingen idé att växla in. Men man kan även växla in till M&M, då är detta helt plötsligt en väldigt bra affär jämfört med att köpa miles från M & M.

Fortfarande missnöjd? :p;)

http://www.businessclass.se/hotell/...exlingsnivaer-mot-miles-utan-foervarning.html
 

palmen

Moderator
Helt sjukt att de ändrar utan förvarning, speciellt med tanke på deras flash sale som var för några dagar sedan
 
Toppen