Senaste nytt

Clarion Post och poolen

igelkotten

Medlem
Rent generellt tycker jag att det är bra att saker och ting kostar, sådant som är gratis har en tendens att överutnyttjas.

Jag var på Hilton Bankside nyligen, där alla pooltider var helt uppbokade. På det hotellet så får man poolen för sig själv pga corona, men eftersom det inte kostar något så bokar alla upp tider hur som helst, och jag fick reda från personalen att många faktiskt inte kommer till sina utsatta tider.
 

mischadee

Medlem
Var gratis förra sommaren i alla fall. Bara gå upp, lite svårt att tänka mig att de står där uppe och kontrollerar folk.

Man måste tydligen hämta en nyckel i repan för sin bokade tid men ja rent teoretiskt kan man ju smyga in när någon går ut. Får dock lite Sällskapsresanvibbar på det när hela familjen ska ta foton till liftkortet på samma session. Hyfsat skämmigt och stå där uppe med två småkids och hoppas att någon går ut. Vill inte utsätta familjen för det.
 

sembl

Medlem
Snart börjas det väl med resort fees i sverige med när man läser ovanstående vilket skulle vara en tråkig utveckling.

För endast 499 sek som vi automatiskt lägger på per natt så ingår internet, kaffe i repan hela dagen, frukost och gym. Även gratis samtal inom göteborg med telefonen i rummet. Heta linjen kostar 49 sek extra per dag.

** Handukar får du ta med själv hemifrån.
 
Håller med om att det är sniket! Avalon var i alla fall gratis förra veckan, men det är bara öppet 12-18...ganska snåla tider istället.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Hachans

Medlem
För 600kr extra är det ju ett fantastiskt mervärde ... för Clarion Post!

Vi pratar alltså om något som tidigare ingick i priset för rummet som nu kostar extra. I min värld kallas det merförsäljning, inte mervärde.

Såklart det är en försämring mot vad tidigare ingick. Dock kan det ändå skapa värde. Jag hade gärna betalt 225kr om det inneburit att jag fått njuta av poolen i lugn och ro med väldigt begränsat antal (om ens några) barnfamiljer med yngre barn. Det är liksom största anledningen till att inte besöka några poolområden i Sverige.
 
Toppen