Senaste nytt

CIP Lounge Istanbul och deras SUITS.

Johanna

Medlem
Borde jag inte ha tillgång till hotellrum? Enligt Turkish Airlines - Special Service Requests - turkishairlines.com så står det ju att det krävs "7 or more hours (for business cabin passengers)" för att få complimentary hotel accommodation. Jag har exakt 7 timmar mellan flygen, och det finns inget tidigare plan till Tbilisi. Ett gratis hotellrum i några timmar låter ju för bra för att vara sant!
Fått det med Qatar, mycket bra. Har också en transit där men den är på 9 h. Ska ringa dom och höra. Någon som vet om det blir ett flygplatshotell eller ett i stan. Kan man kombinera hotell med deras sightsing? Eller så tar jag och utforskar loungen. Landar kl 04.00 så gissar att jag vill sova lite.
 

Erik M

Medlem
Undrar hur det är med dessa sovrum ... jag ankommer från Stockholm (dvs knappast lon-haul) men åker vidare med long-haul. Allt Turkish Business.

Ser vad som är skrivet i tråden och online men undrar som sagt hur det ÄR. Uppenbarligen olika beroende på beläggning osv.

Den som har färsk erfarenhet får gärna rapportera!

Jag tänkte nog inte sova i rummet utan mest få lite lugn och ro, loungen lär vara mer vällbesökt nu än när jag var där för några år sen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Hade ett rum nyss. Jättefint. Väldigt tydliga regler: international connection till long haul connection, 4-7 timmar, business eller status.
Tack för info! Så tvärtom är inte tillåtet? Från Long haul till International connection? Vi flyger från Bishkek till Istanbul och vidare till Stockholm med 7 h 40 min connection.

I somras provade vi deras hotellservice och det var väldigt fint ordnat. Men det var mycket väntetid så det blev bara två timmar på hotellet, av totalt 7 timmars connection. Så det hade varit trevligt att få ett rum i loungen istället.
 

pep

Medlem
@Gus Jo, den skulle være god nok:
http://www.turkishairlines.com/en-i...s/travel-information/special-service-requests

1. Accommodation Services at Transit Locations to Passengers With Connecting Flights?
A complimentary hotel accommodation (maximum 2 nights) will be provided to our valuable passengers when there are more than 10 hours (for economy cabin passengers) and 7 or more hours (for business cabin passengers) waiting during their international connecting flights due to Turkish Airlines’ schedule structure. However, if your destination can be reached by an alternative flight to your first flight and the waiting time is less, you cannot take advantage of the hotel service. This service is not applicable when there is a shorter connection available within the time frame mentioned above. The first and the connecting flights must be with Turkish Airlines. All passengers must hold a confirmed reservation for the first and the connecting flights. Complimentary accommodation will be arranged with Turkish Airlines’ corporate partners and will be provided through the “Hotel Desk” located after the customs’ check point at the arrival. Passengers must check for any visa requirements when entering Turkey. In the event where a visa is not granted, Turkish Airlines assumes no responsibility for providing complimentary hotel accommodation. For further information, please call +90 212 4440849.

From Flyertalk:
The showers/sleepers are only available to Business Class passengers and Elite Plus card members. You must be on an international connecting flight, one of the flights must be at least 8 hours and there must be 4-7 hours between arrival and departure

Mine egne noter (jeg har prøvet både hotel og lounge sleepers):

Sleeping in the Lounge
There are 5-7 relaxation rooms. Eligibility: 4-7 hour layover for TK Business and Elite Plus customers. You can only use them only if you are connecting to/from a longhaul Turkish Airlines flight (8+ hours) AND your layover is between 4 and 7 hours. Couches throughout the lounge
 
Last edited:
Hittade inte riktigt svar på min fråga så ställer den här...

Vi flyger hem från Istanbul med Sing Airlines Business och mellanlandar i Istanbul med vårt lilla barn. Vi har 6 h layover innan vi flyger hem till Stockholm med Turkish economy (fanns inga business, och vi vill bara hem...). Har jag förstått det rätt kommer vi inte ha ngn access med tanke på att avresan hem är economy... är det ngn som vet om man kan komma in i loungen med biljetten från Singapore?
Thanks och God Jul
 

malmokalle

Medlem
Who can benefit from Turkish Airlines Lounge Miles&Smiles?

  • All passengers flying in Business Class
  • Turkish Airlines Economy Class passengers who are Miles&Smiles Elite, Elite Plus members with extra allowance of 1 guest or family members (partner and child/children)
  • Turkish Airlines Economy Class passengers who are Star Alliance Gold members with extra allowance of 1 guest
  • Turkish Airlines passengers who are Turkish Airlines Corporate Club members with extra allowance of 1 guest
  • Star Alliance member airlines’ Economy Class passengers, Miles&Smiles Elite, Elite Plus members with extra allowance of 1 guest
  • Star Alliance member airlines’ Economy Class passengers, Star Alliance Gold members with extra allowance of 1 guest can benefit from our lounge.


How do I get there?
You can take the elevator opposite C1 boarding gate to reach Turkish Airlines Lounge Miles&Smiles, on the International departures floor.
 
:)Tack! Hade hoppats att vi kunde ta oss in på CIP loungen med tanke på att vi ankommer med business (men flyger ut exonomy). Oavsett, så försöker vi med IGA loungen. :)
 

DrGold

Medlem
Hittade inte riktigt svar på min fråga så ställer den här...

Vi flyger hem från Istanbul med Sing Airlines Business och mellanlandar i Istanbul med vårt lilla barn. Vi har 6 h layover innan vi flyger hem till Stockholm med Turkish economy (fanns inga business, och vi vill bara hem...). Har jag förstått det rätt kommer vi inte ha ngn access med tanke på att avresan hem är economy... är det ngn som vet om man kan komma in i loungen med biljetten från Singapore?
Thanks och God Jul

Hur gick det @flightmode , fick ni tillgång till loungen? Eller har ni kanske inte rest än? Jag funderar på samma routing (SIN-IST-GOT i mitt fall) med business in till Istanbul men economy sista benet. Med 6h layover vore det gött med loungeaccess för hela familjen...
 
Toppen