Senaste nytt

Choice - Statusmatcher med andra (nordiska) hotellkedjor till 30 Juni

olo

Medlem
Först kraftig prisökning på poängnätter och nu en mycket generös statusmatch utan krav på motprestation. Det går helt klart utför för Nordic Choice... Att de sänkte gränserna för att nå Silver och Guld gynnar inte direkt mig som är inne på mitt fjärde intjänade guld. Jag förstår hur @agehall känner gällande Hiltons generösa statusmatch.
Matchade mitt BW Diamond till Choice Platinum, får se om det går igenom.
Det vore verkligen breaking news om det går igenom! BWD är ju 30 nätter / 20 stays. Det borde matchas mot Guld som numer endast är 30 nätter. Platinum är 60 nätter vilket till och med är högre än BWD Select som kräver 50 nätter / 40 vistelser.
 

Andreas.Net

Medlem
Det vore verkligen breaking news om det går igenom! BWD är ju 30 nätter / 20 stays. Det borde matchas mot Guld som numer endast är 30 nätter. Platinum är 60 nätter vilket till och med är högre än BWD Select som kräver 50 nätter / 40 vistelser.

Det var det som dök upp när jag valde vilket kort jag hade så jag antar att det kommer gå igenom, om dom nu inte kräver att jag skall presentera ett utdrag med nätter som jag bott på BW hotell, jag har inte bott en enda natt.
 

tob

Medlem
Nån mer som redan fått igenom matchningen?
Min statusmatch till Gold (från BW Diamond) har också gått igenom redan, skickade in igår.
Mailade Choice nu för att matcha till Hertz President Circle också och fick ett roligt autosvar på deras Gold-mail där de på norska skriver att:
"Vårt mål er å besvare din e post innen 1 time"
och sedan längre ner på engelska:
"Our goal is to respond to your inquiry within 24 hours."
:rolleyes:
 

Andreas.Net

Medlem
Jag inser nu att jag måste ha valt fel i dropdown listan, jag valde nog BW Diamond Select när jag skulle valt Diamond, skall jag maila till dem ?
 

tob

Medlem
Min statusmatch till Gold (från BW Diamond) har också gått igenom redan, skickade in igår.
Mailade Choice nu för att matcha till Hertz President Circle också och fick ett roligt autosvar på deras Gold-mail där de på norska skriver att:
"Vårt mål er å besvare din e post innen 1 time"
och sedan längre ner på engelska:
"Our goal is to respond to your inquiry within 24 hours."
:rolleyes:
Uppdatering: Svar kom på 40 minuter! :D
Dessutom med en länk till var man ansöker om matchning, kan säkert vara till användning för andra:
Contact Hertz car rental |
 

Moco

Medlem
Efter 2 x mailkorrespondens med "kundservice" tvärvägrar de att matcha mot Hilton eller SPG. Lägger ca 200-300 nätter per år på dessa, Norden inkluderat, och lär väl fortsätta att göra det när intresset från Nordic Choice's sida var = 0.
 
Efter 2 x mailkorrespondens med "kundservice" tvärvägrar de att matcha mot Hilton eller SPG. Lägger ca 200-300 nätter per år på dessa, Norden inkluderat, och lär väl fortsätta att göra det när intresset från Nordic Choice's sida var = 0.
Kundtjänst gör nog bara som dom är tillsagda. Twittra till Stordalen istället, kan funka :)
 
Toppen