Choice - Statusmatcher med andra (nordiska) hotellkedjor till 30 Juni

Diskussion i 'Skandinaviska hotellkedjor' startad av Jerka, 20 Juni 2016.

1. ChabbeT

ChabbeT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Matcha ifrån accor istället om du har Platinum så får du 900p också

olo gillar detta.
  2. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har nu bott första natten på ett Nordic Choice som Gold. Förvisso bara Quality Winn i Göteborg. Noll recognition. Vi hade två bokade rum. Den Loka Citron som fanns i ena rummets minibar var förmodligen kvarglömd av förra gästen. Ingen restaurangvoucher. Nåväl... Kanske blir bättre nästa gång.

3. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag som platium fick iaf voucher på Quality friends, det blev bara 40 kr för en ceasarsallad så den var bra tyckte iaf jag. Tror jag fick ett "superior rum". vid incheckningen tror jag de bytte mig till ett annat rum eftersom att jag ska ha garanterad uppgradering om jag läst rätt i villkoren...

4. Impendill

Impendill Medlem

Frågade ni inte varför ?

Gus gillar detta.
  5. trekker

trekker Medlem

Tveksam till Nordic Choice maste jag saga, hade bokat igar men kunde inte aka. Som silver och guld medlem far man avboka innan kl 21, jag borjade att forsoka avboka kla 14 och efter att forsokt pa deras site pa internet, ringt kundtjanst I norge och hotellet I fraga lyckades jag till slut komma fram till kundtjanst I sverige efter 2 timmar. Riktigt uselt sa det finns inte.

6. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, men det hade jag normalt gjort. Ankomst tidig kväll med fyra småbarn. Avresa 06:00.

Impendill gillar detta.
  7. Fikaärfint

Fikaärfint Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter väldigt konstigt om du bokad via deras sida och inte förhandsbetala.

Står så här under dina förmåner på silver.

"Kostnadsfri avbokning fram till kl. 21.00 på bokningar som gjorts genom Nordic Choice Hotels. Gäller inte förhandsbetalning"

8. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har lite svårt att förstå den logiken. Om man gör ett match-program är det väl för att visa upp sig från sin bästa sida för nya kunder som annars bor på andra hotell där de har status?
    Om man som "nymatchad medlem" blir betraktad som någon som kommer in från gatan och inte ska ha någon särskild "attention" så är ju risken rätt hög att det blir det första och enda besöket. Har man status i ett annat program så har man också en viss förväntan och om Choice inte lever upp till den så lär man inte byta program. De flesta har ju redan ett antal stays i sitt andra program, så det nymatchade programmet måste nog överträffa det gamla för att man ska byta.
    Jag kan inte säga att jag känner mig direkt sugen på att boka Choice om det är sant att de har attityden "jaja, du har ett guldkort men det skiter jag i för det står 0 stays i datorn".

9. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Berätta mer! Är det en särskilt länk som skall användas?
    Hittar mest info om Europcar när jag söker hos Accor.
    Det har aldrig varit några problem för mig, men förbetalar aldrig. Några gånger har jag bara lagt ett mejl till frontdesk, vilket även fungerar.
    Risken är om kl närmar sig 21 att man behöver komma i kontakt med någon som jobbar, så att man inte mejlar någon 8-17-bokningsfunktion.

10. ChabbeT

ChabbeT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    olo gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!