Senaste nytt

China Southern, Stockholm-Sydney - erfarenheter?

Randy Marsh

Medlem
Mig veteligen säljer CA ingen PE mellan ARN och PEK. Jag tror det är den A330-200 med sex rader business som flygs ARN-PEK.
Ok, i så fall är det 34" i economy om man ska lita på seat guru. Betydligt bättre än standard alltså!
Har endast haft en flight med CA (PEK-ICN), så överlämnar till andra att uttala sig om deras produktkvalitet i övrigt.
 

Fredrik

Medlem
De har slutat med dessa nu men några år hade de Grand Slam där man fick massa gratispoäng om man gjorde vissa saker(typ bodde på hotell) eller köpte kakor från Biscoff via deras shoppingportal. Man kunde få upp till 100000 poäng men det var väldigt svårt för europeer. Jag nådde upp till 10000 poäng genom att kreditera ett par hotellvistelser jag ändå hade och några enkla billiga grejer till.

Typiskt nog fick man inget för att kreditera flygningar till USDM under Grand Slam.
 

Dr. Miles

Expert
Vet inte om det bara är vinkeln bilden är tagen från, men det ser ju ut att vara väldigt bra benutrymme? På seatguru finns det tre olika A330 för Air China; en A330-300 med två rader premium economy och två A330-200 utan premium. A330-200 har 34" seat pitch medans A300-300 har 31-32" i vanlig economy. Vilken variant flyger de till ARN?

Denna fotograf är inte tillräckligt bra. Om Jonas C hade tagit bilden skulle det se ut som en Suite. ;)
 

Groggman

Medlem
Kan inte direkt rek. någon av de kinesiska bolagen (åkt med de flesta), de har mycket att lära sig av sina asiatiska kollegor gällande service. Precis åkt China Southern, Shanghai - Hainan (resa på ca 3 timmar) i Economy och service o mat var som förväntat, ingen höjdare, dock var sätet och utrymmet bra för Economy.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har inte flugit med China Southern på utrikes linjer men (tyvärr) några gånger på Kina inrikes.
Enligt min statistik är de bland de sämsta kinesiska flygbolag när det gäller punktlighet.

Som Groggman skriver, service och mat är ingen höjdare. Vilket i och för sig gäller för alla kinesiska flygbolag i Economy class.
 

pitch

Medlem
Jag har flugit med Air China kanske 8 ggr sammanlagt ARN-PEK (eller PEK-ARN) i ekonomi, och det har väl varit ungefär vad jag förväntade mig. Maten gick att äta. Det hände att man fick dricka. Personalen var inte totalt sura och bittra. Jag var dödligt uttråkad.

Kort sagt, normala ganska medeldåliga upplevelser, precis vad jag betalade för. Jag tror inte jag skulle uppleva en 10-timmars flygning i ekonomi som markant bättre om den utfördes av exempelvis LH. Troligtvis tvärtom, eftersom den då skulle vara dyrare också.
 
Toppen