Senaste nytt

Chile som destination december 2011

campaigner

Medlem
Om du väljer BA-biljetten 28 dec så kanske vi ses på LHR T5, för jag flyger CPH-LHR-MEX med BA 28 dec :)

Angående BAs business-säten, så tänk på att om du flyger med din sambo och vill sitta tillsammans, så är enda vettiga alternativet (på B747) att sitta på nedervåningen i mittenplatserna - de är de enda som är vända åt samma håll och inte har skiljevägg mellan sig. På ovanvåningen finns inte den konfigurationen. Ni kan ju i och för sig sitta på var sin sida om mittgången, eller "om lott", diagonalt mot varandra, om det är ok att ni bara kan se varandras ansikten genom den nersänkbara "privacy"-luckan.
 

Mauricio

Medlem
Det vore kul om vi stötte på varann i LHR!

Ang. sätena så är jag ganska säker på att BA från LHR-EZE flygs med deras 777-200 ev. 300ER. Vore dock tråkigt att sitta åt olika håll speciellt för den som får starta åt fel håll!
 

EricT

Medlem
Jag tycker nästtan att det är bättre att sitta mittemot varandara hos BA. mycket trevlig konfig.

LHR-EZE var en 747 i julas iaf.
 

Ericel

Medlem
P3080028.JPG


Har vi fotat samma berg Mauricio ? :)

Måste ju också passa på att visa den lilla alpbyn jag hittade i Santiago..

P3130002.JPG
 

Mauricio

Medlem
Haha det ser ut så! Ännu roligare så har vi fotat samma sjö! Helt otroligt.

bild003er.jpg



Såhär ser arrival/departure tavlan ut när askmolnet härjar omkring:

bild002p.jpg
 

Mauricio

Medlem
Har lite andra funderingar nu kring BA, har bestämt mig för att köra ARN-EZE-ARN men undrar hur det funkar med deras bonusprogram. Först räknar man ARN-LHR som tur och retur ger 80 tier poäng, sedan tillkommer 240 tier poäng för LHR-EZE t&r. Totalt får jag alltså 320 tier poäng och då räcker det för mig att ta en resa i C till london för 2500 för att nå silvernivå d.v.s 400 tier poäng? Alltså kostar silvernivå med de här resorna endast 19833+2500kr. Vad ger deras silvernivå för fördelar?

Bör jag införskaffa deras Visa kort i samband med att jag börjat flyga med BA?

mvh
 
Toppen