Senaste nytt

Chicago O'Hare i massa timmar

Precis som Senator säger så är sex timmar fasiken lite på gränsen. Jag tror att det kommer funka men ni har max, max en timme nere på stan innan ni måste ta er tillbaka igen. Om ni är *G eller flyger i C och uppåt har ni ju fasttrack på ORD vilket snabbar upp säkerhetskontrollen något - samtidigt brukar det vara sjukt mycket folk även i den "snabbare" kön. Första gången jag flög via ORD i C var jag osäker på om Fast Track för Business fanns och fick då veta att det inte gjorde det av en TSA-agent. Detta stämmer dock inte alls utan det är bara att knata till Priority Access-filen som ligger lite undanskymd bortom den vanliga säkerhetskontrollen (här funkar även *G).

Samtidigt lämpar sig centrala Chicago väldigt bra för snabba besök då det är ganska kompakt så... Tja, it´s your call!
 

Bridgeman

Medlem
Hade totalt glömt att det är ju US CBP... Hjärnsläpp alzheimers light:rolleyes: Trotts att man varit till USA ett antal gånger lyckades jag helt eller förträngde US CBP.

Får ta sig en funderare på detta. Kanske bättre sätta sig i loungen på O`Hare istället fylla på lite bränsle.:eek:
 

Claes L

Medlem
Vi hade 6 timmar i ORD också så vi tog tunnelbanan ner till Millenium park och åt lunch (hade typ 2 timmar, utan att stressa).
Men vi tar citizen lane vid CBP så den delen top 10min, så som dom andra säger det beror på hur fort CBP går.

Helt klart värt det om man hinner.
 

agehall

Medlem
Har du 6h landside är det lungt. Har du 6h gate-to-gate så kan det vara tight. Kom ihåg att du ska igenom security när du kommer tillbaka också, så du behöver ju iaf en dryg timme på ORD vid returen. Om du sedan har otur och det tar 1h att komma igenom US CBP, så har du inte så mycket tid att åka ner till downtown.
 
Toppen