Senaste nytt

Checka in två olika SAS bokningar samtidigt?

Thornado

Medlem
Har något haft något problem med detta när en av bokningarna är till USA?
Jag är just nu i Berlin och imorgon bitti flyger jag hem till Arlanda, och senare på dagen så åker jag på en separat bokning till New York (via Köpenhamn). Först gick det bra att få upp incheckningen för TXL-ARN och jag kunde kolla på platser osv. Tänkte sen att jag skulle testa detta (vilket egentligen är helt onödigt då jag inte ens ska checka in baggage), och då blev allt trasigt. Båda bokningarna säger nu att det inte går att checka in online och att jag måste göra det på flygplatsen. Detta är mindre trevligt eftersom:
1) Jag slipper gärna åka tidigare till Tegel imorgon bitti för att checka in där.
2) Jag fick just en courtesy upgrade till Plus på CPH-EWR imorgon, och eftersom jag hade plats 30H sen tidigare så är jag orolig för att den nu ska ha bytts till något sämre i Plus.
 

Homer

Medlem
Jag märkte en sak när jag checkade in min norsk kollegas hemresa på SAS.se idag.
Det står att "Checka in på anslutningsflyg med ett annat bokningsnummer!"
Visa bifogad bild 32708
Jag flyger till Stockholm från Hamburg nästan varje vecka men jag har aldrig sett detta tidigare.
Har det alltid varit så när man checkar in till en destination i Norge?


Finns den här funktionen på nya hemsidan?
I så fall vart då?
 

Dr. Miles

Expert
Där fick jag en hänvisning till denna tråd men iom Homers fråga ovan så blev jag osäker på om detta fortfarande var möjligt då du vet själv att SAS lika snabbt kan dra tillbaka eller ändra något som fungerar bra.
Jag har ingen SAS bokning som tillåter check in just nu, men jag har för mig att det fanns ett alternativ av "Checka in på anslutningsflyg med ett annat bokningsnummer" i SAS appen.
Osäker om det finns sådant alternativ på nya SAS webbsidan.
 

Homer

Medlem
Jag hittade inte detta på nya hemsidan så jag använde den gamla (fast det var ju i oktober förra året)

som Dr. Miles påpekar tror jag det finns i appen också.
 
Toppen