Senaste nytt

Checka in bagage Göteborg-Krabi med Turkish och Bangkok Airways

Gizmo79

Medlem
Ett par vänner till oss har bokat en resa via resebyrå Göteborg - Krabi med Turkish till Bkk och sen vidare till Krabi med Bangkok Airways. Vi åker ett par dagar tidigare men gör stopp i Bangkok på både dit och hemvägen. På TKs sida kan man inte boka denna rutt. Antar att dom inte har något samarbete med PG, men nån som vet om dom ändå kommer kunna checka in sitt bagage hela vägen?
 

pep

Medlem
Det kan de ikke. BKK-Krabi er jo ren indenrigs - fortoldning og immigration må pågå i Bangkok
 

Gizmo79

Medlem
Det är ju en genomgående biljett dom har. När vi flög till Koh Samui via Bangkok med BA gick vårat bagage hela vägen även om vi såklart gjorde immigration i Bkk.
Sen ger det sig såklart när dom checkar in på Landvetter, men saken är den att dom har ganska tight med tid på hemvägen tack vare en ändring på deras flyg Krabi-Bkk. Ska dom då hämta väskor och checka in igen kommer dom nog inte hinna. Då är det ju såklart bättre att ändra flyg redan nu.
 
Påståendet om att man måste förtulla bagaget i Bangkok om man ska vidare inrikes stämmer inte generellt. När jag för ett par år sedan flög till Phuket via Bangkok så behövde jag inte göra något speciellt med bagaget i Bangkok. Dock fick jag hämta väskan i ett speciellt rum, bredvid det vanliga bagagebandet, när jag kom fram till Phuket.
 

pep

Medlem
Påståendet om att man måste förtulla bagaget i Bangkok om man ska vidare inrikes stämmer inte generellt. När jag för ett par år sedan flög till Phuket via Bangkok så behövde jag inte göra något speciellt med bagaget i Bangkok. Dock fick jag hämta väskan i ett speciellt rum, bredvid det vanliga bagagebandet, när jag kom fram till Phuket.
OK, nu husker jeg det samme: ankom CNX fra CPH via BKK. Fik lov at få bagage med hele vejen og havde glemt jeg havde 5 flasker champagne med til nytår. Dem fik de fat i via x-ray af baggage men da de er flinke i Thailand fik jeg lov at gå igennem med en venlig påtale: "næste gang går det næppe"
 

bankb

Medlem
Påståendet om att man måste förtulla bagaget i Bangkok om man ska vidare inrikes stämmer inte generellt. När jag för ett par år sedan flög till Phuket via Bangkok så behövde jag inte göra något speciellt med bagaget i Bangkok. Dock fick jag hämta väskan i ett speciellt rum, bredvid det vanliga bagagebandet, när jag kom fram till Phuket.

När man gör en transit i BKK brukar de sortera upp passagerarna med hjälp av olika klistermärken som ska fästas på tröjan :)

Olika färger som säkert innebär något för personalen på flygplatserna :)
 
Toppen