Senaste nytt

Check in online vid resa till USA

Fredrik

Medlem
Den extra raden han nämner handlar om att SAS lagt till information om uppgradering till bokningen. Just det är inget du som resande behöver fundera på. Däremot kan det att du inte kan checka in betyda, som för MrB, att du ska bli uppgraderad. Har du status hos SAS så ökar chansen att det är så.
 

Insomnia

Medlem
Den extra raden han nämner handlar om att SAS lagt till information om uppgradering till bokningen. Just det är inget du som resande behöver fundera på. Däremot kan det att du inte kan checka in betyda, som för MrB, att du ska bli uppgraderad. Har du status hos SAS så ökar chansen att det är så.
Schysst! Jodå är vanlig EB medlem.
 

Mikael

Medlem
Tror inte man ska dra för stor slutsats av detta. När jag checkade in förra veckan till USA såg jag till min förtjusning att jag blivit uppgraderad, fick inget felmeddelande (fick inget meddelande överhuvudtaget - borde inte SAS ta chansen att skapa lite goodwill? "Eftersom du är en så trogen kund har vi uppgraderat dig - ha en trevlig flygning"). På hemvägen fick jag meddelande att jag inte kunde checka in online, att jag måste göra det på flygplatsen. Ingen uppgradering blev det...
 

Insomnia

Medlem
Tror inte man ska dra för stor slutsats av detta. När jag checkade in förra veckan till USA såg jag till min förtjusning att jag blivit uppgraderad, fick inget felmeddelande (fick inget meddelande överhuvudtaget - borde inte SAS ta chansen att skapa lite goodwill? "Eftersom du är en så trogen kund har vi uppgraderat dig - ha en trevlig flygning"). På hemvägen fick jag meddelande att jag inte kunde checka in online, att jag måste göra det på flygplatsen. Ingen uppgradering blev det...
Aha, där ser man. Brukar SAS ringa upp en vid en uppgradering? Incheckning till morgondagens flight öppnade alldeles nyss och det var då jag inte kunde checka in. Då kom jag in på det här forumet för att skriva ett inlägg. 2 min senare missade jag ett hemligt nummer samtal.
Aja, får hoppas på en uppgradering i bästa fall.
 

Jonas H

Medlem
När jag väl såg mönstret i detta började jag hålla tummarna för att det inte skall gå att checka in online :rolleyes:
Jag har också sett ett mönster i detta efter att inte lyckats checka in on-line, det har varit att det inte varit möjligt att checka in on-line men på flygplatsen har det gått alldeles utmärkt, i ursprunglig bokningsklass dessutom. Det är bäst att inte ha några förväntningar alltså.
 

Mikael

Medlem
Brukar SAS ringa upp en vid en uppgradering?
Min erfarenhet här är väldigt begränsad, men jag har aldrig blivit informerad på nåt annat sätt än att seatmap varit annorlunda (som jag skrev tycker jag att SAS borde kunna utnyttja detta till deras fördel och berätta det). Jag har en bekant vars föräldrar gjorde en resa med SAS från Kina till Sverige (väldigt omedvetna resenärer) och de var nöjda med SAS säten, mat och service. Efter ett par frågor till dem förstod jag att de hade blivit uppgraderade till business utan att själva ha förstått det.
 

Insomnia

Medlem
Jag ringde sas kundtjänst och hon berättade att det kan vara så när man skall resa till USA på grund av hårdare kontroller osv. Jag visste inte om jag skulle ta det personligt eller inte. Undrar om alla 300 pers på planet imon har samma problem eller om jag bara har blivit "randomly selected" för extra kontroll och därmed ej kunnat checka in?
 
Toppen