Senaste nytt

Champions League Final lördag 19/5

Vem vinner och vem hejar du på?


  • Total voters
    13
  • Poll closed .

A380*G

Medlem
Två sådana händelser är semin mot Barca 2009 där man blev totalt bortdömda (4 solklara straffar bl.a.) och var det bättre laget än FCB både hemma och borta. Den finalen hade dom vunnit.
Finalen 2008 när Terry halkade och sköt i stolpen. Han är Chelseas säkraste straffskytt.

Sen var det ju sista chansen för flera av spelarna (som alla fick stå ut med ovan) varav det blir en lättnad och känns väl förtjänat. Årets vinnare var inte direkt ett medelmåttig lag utan CL historik sista 10 åren som gått hela vägen med massa flyt. Tredje gången gilt så att säga.

Jaja, jag kommer inte låta någon sänka min glädje med massa prat om hit dit. We are Champions of Europe and it is a fact :D

Jag tar inte ifrån Chelsea något, men påstå att de har mer motgångar än någon annan klubb är bara snack - sådant går inte att mäta på ett jämförbart sätt för att få fram vem som "förtjänar" det mest.

Att halka som straffskytt är dock inte särskilt säkert i mina ögon. Om jag inte minns fel missade Ronaldo också som då var Uniteds "säkraste" straffskytt. Att vara säker straffskytt i ligan mot medelbra lag är inte samma sak som att vara säker straffskytt i en stor final...

Att påstå att dom skulle vunnit en final mot United 2009 som dom aldrig ens gick till är bara hypotetiskt och grundrar sig inte på fakta. Kom in i matchen.

De ska äras för segern, vilket jag poängterat i tidigare inlägg. Men att de skulle förtjäna det mer än någon annan klubb har jag svårt att se. Skulle man förtjäna titlar baserat på historik skulle Arsenal vara ligamästare varje år - vilket dom bevisligen inte är.

Nåväl, hoppas att Chelsea klarar CL-kvalet så de kan få chans att försvara sin titel. Jag antar att de förtjänar en till baserat på historiken. ;)


EDIT:stavfel
 
Last edited:

Abbe

Medlem
A380*G


Concorde gav dig det bästa svaret! Men jag syftar mest på "fusket" där Barca vann! Den matchen var något helt annat, ingen kunde förklara hur domaren kunde vara så enögd och dålig.

Chelsea förtjänade final platsen låter kanske bättre, hur som helst tyckte jag de var värda vinsten!

Världens mest hatade lag = Barcelona ! :)
 
Last edited:

A380*G

Medlem
A380*G


Concorde gav dig det bästa svaret! Men jag syftar mest på "fusket" där Barca vann! Den matchen var något helt annat, ingen kunde förklara hur domaren kunde vara så enögd och dålig.

Chelsea förtjänade final platsen låter kanske bättre, hur som helst tyckte jag de var värda vinsten!

Världens mest hatade lag = Barcelona ! :)

Om du läser mina inlägg så har jag aldrig sagt att Chelsea INTE förtjänar titeln i årets Champions League. Tvärtom har jag flera gånger sagt att de ska äras för den.
Däremot så kan jag inte se att något lag någon gång förtjänar något baserat på historiska resultat. Det är nuet som räknas och vad som hänt under tidigare säsonger är ovidkommande.
 

Concorde

Founding Member
Nja, fråga elitspelare i lagsporter med högt profilerade mål (vinster) som Stanley Cup, CL, NBA, NFL, Elshitserien och Svalsvenskan. Finns knapp större motivation än tidigare svidande nederlag när man varit så nära. Vill inte att det ska låta för personligt och det är absolut inte ett påhopp, men jag gissar på att du inte idrottat i lagsporter på högre nivå?

Mvh,
C
 

Palazzi

Medlem
Jag tyckte mig läsa att A380*G spelat Ishockey på högre nivå tillsammans med Anders Loob :) '

Förutom den inflikningen så håller jag mig neutral i diskussionen.
 

A380*G

Medlem
Nja, fråga elitspelare i lagsporter med högt profilerade mål (vinster) som Stanley Cup, CL, NBA, NFL, Elshitserien och Svalsvenskan. Finns knapp större motivation än tidigare svidande nederlag när man varit så nära. Vill inte att det ska låta för personligt och det är absolut inte ett påhopp, men jag gissar på att du inte idrottat i lagsporter på högre nivå?

Mvh,
C

Nu pratar vi olika saker, det du nämner nu är motivationsfaktorer. Det är en sak. Det jag talar om är vilka som förtjänar att vinna. Jag kan inte se att någon förtjänar något baserat på tidigare säsonger. Bara för att man var nära för flera år sedan betyder inte att man förtjänar en titel idag mer än något annat lag som även dom var nära för flera år sedan. Det är prestationerna i nuet som räknas. I år var Chelsea bäst. Det beror på vad de uträttade i år. Inte vad de uträttade för flera säsonger sedan.

Vill inte att det ska låta för personligt och det är absolut inte ett påhopp, men jag ifrågasätter ditt kunnande om Chelsea eftersom du påstår att Terry var Chelseas säkraste straffskytt 2008. Enligt välkända rykten skulle han inte ens ha slagit en straff om det inte vore så att Drogba drog på sig rött kort när han skallade en Unitedspelare.

Mvh,
J
 

Dr. Miles

Expert
Om ni inte kan vara snälla mot varanndra skickar jag er till Skavsta(NYO), så att ni inser att det finns värre saker på jorden. :p
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Nu pratar vi olika saker, det du nämner nu är motivationsfaktorer. Det är en sak. Det jag talar om är vilka som förtjänar att vinna. Jag kan inte se att någon förtjänar något baserat på tidigare säsonger. Bara för att man var nära för flera år sedan betyder inte att man förtjänar en titel idag mer än något annat lag som även dom var nära för flera år sedan. Det är prestationerna i nuet som räknas. I år var Chelsea bäst. Det beror på vad de uträttade i år. Inte vad de uträttade för flera säsonger sedan.

Vill inte att det ska låta för personligt och det är absolut inte ett påhopp, men jag ifrågasätter ditt kunnande om Chelsea eftersom du påstår att Terry var Chelseas säkraste straffskytt 2008. Enligt välkända rykten skulle han inte ens ha slagit en straff om det inte vore så att Drogba drog på sig rött kort när han skallade en Unitedspelare.

Mvh,
J

Ingen fara. Notera att jag skrev att Terry är Chelseas säkraste straffskytt, inte specifikt 2008. Fråga vilken Chelsea spelar som helst, finns intervju med Lampard där han säger att Terry är alltid bäst på straffar på träning.

Vi lägger ner diskussionen nu tycker jag :)
 
Toppen