Champagnetråden

Diskussion i 'Övrigt' startad av Remington Steele, 28 December 2018.

Tags:
  1. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Letade igår efter vettiga ställen att äta i Helsingfors. Jag tycker restaurangutbudet blivit väldigt bra i Helsingfors men en söndag i mitten av juli så är alternativen färre så hamnade på Juuri som är helt ok. De har ett ganska bra vinutbud, de hade en champagne på glas så blev ett glas av Henri Dosnon Brut Sélection. Inte fantastisk men trevlig utan att lämna bestående intryck vilket sen bekräftades när jag laddade upp fotot till Vivino och fick upp att det var tredje gången jag druckit den (eller minst tredje då jag ibland inte kommer mig för att ladda upp foto till Vivino). Kan dock delvis försvara mig med att etiketten nu verkar se annorlunda ut.

IMG_3424.jpg

2. TheTravelGuy

TheTravelGuy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har 12 flaskor av denna hemma! Tror verkligen på den! :)

Buffy, Remington Steele och rosenstam gillar detta.
  3. TheTravelGuy

TheTravelGuy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. TheTravelGuy

TheTravelGuy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu är dem redan slut... men tyst om sånt här! Fick nästan slåss med folk i Stockholm om dem!

5. Carlos

Carlos Medlem

Kan du inte utveckla lite, har två flaskor på åldring och är supernyfiken på hur de ligger nu.

Var de från systemetsläppet i vintras och har de förvarats korrekt måste man också fråga.

6. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1999:an som jag gör närmaste jämförelsen med och som var enligt mitt tycke helt otrolig med många olika nyanser och smaker/dofter så var 02 en besvikelse på båda två. Tyckte den kändes "platt". Inte dålig, men hade förväntat mig mycket, mycket mer. Skulle säga som en bra champagne i 5-600-hundrakronorsklassen. Förmodligen så behöver den bli äldre för att sjunga på riktigt. Nu är den inget vidare. Jag köpte den kanske för 1-2 månader sedan på Systemet och den har legat i kylen för hade tänkt ta den tämligen omgående. :)

7. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte rört mina mer än att lagt dem i 11 grader i kylen :)

Men du fick tag på en flaska i alla fall för din del?

TheTravelGuy gillar detta.
  8. TheTravelGuy

TheTravelGuy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick tag på några st i alla fall!
    Men ville ha minst det dubbla. Kommer nog åldras fint både smak och prismässigt.

9. Viking75

Viking75 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    65EBD16B-5750-4F77-9209-C340915417DA.jpeg 081F0F27-B0CE-43C7-B292-FFD05ECF1CFE.jpeg 2DC5C6AD-A8C7-4EB7-8A20-DB7E775A63FF.jpeg 0632C398-09BD-45DD-9897-48F5E75DC268.jpeg Fick tag på havskräftor direkt från båten idag.
    Det med krug är en fantastisk bra start på dagen

Gustaff, Remington Steele, samet och 8 andra gillar detta.
  10. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!