Champagnetråden

Diskussion i 'Övrigt' startad av Remington Steele, 28 December 2018.

Tags:
  1. Buffy

Buffy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nya glas i sommarpressent, grymma att dricka ur men ack så tunna, livrädd när jag torkade dem.
    image.jpg

aruba1, rosenstam, GOTBound och 1 annan gillar detta.
  2. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte testat dessa men de ser ju bra ut. Jag älskar tunna glas, använder glas Zalto som också är lövtunna men har lyckats ha sönder ett vid diskning så kan hända.

3. Buffy

Buffy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja jag älskar också Zalto typ samma ”tjocklek” på dessa.

4. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    CF11992B-4C79-454C-8358-8B4C7C562D33.jpeg
    Jag fick den här av mina kollegor idag, efter semestern byter jag tjänst, trevligt att få en avskedsgåva.

EK

Buffy, adhoc76, rvarttinen och 8 andra gillar detta.
  5. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hebrart är riktigt bra också : D

MTheC och GOTBound gillar detta.
  6. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fredagens champagne blev en av de mer prisvärda alternativen på Systembolaget: La choulette de champillon. För priset tycker jag det är en trevlig champagne.

IMG_20190705_180721.jpg

Carl, adhoc76, Remington Steele och 3 andra gillar detta.
  7. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick precis en önskan från frugan att hennes 40-års resa skall gå till just Champagne. Är det några av konnässörerna här på forumet som just gjort en dylik resa i området och har tips om vilka gårdar man bör förära med ett besök?

8. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beror ju på vad hon gillar för typ av champagne, vill hon ha de mindre "grower champagnes" eller mer av de stora husen.

Mina favoriter bland de större och mer etablerade husen att besöka är Bollinger, Pol Roger och Krug.
    Av de mindre husen så har jag varit på väldigt trevliga besök hos Laherte Frères, Horiot och Larmandier-Bernier. Om ni kan franska (eller någon av er kan det och kan översätta) så är även Jacques Selosse (hotellet och restaurangen är också trevlig) och Vouette & Sorbée kul besök. Jag hade även väldigt trevligt besök hos Alfred Gratien, vinmakaren där Nicolas Jaeger är supertrevlig och vi blev kvar där många fler timmar än planerat och fick dricka mycket trevlig champagne.

Remington Steele gillar detta.
  9. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för bra svar. Då vi båda är gammalmodiga och ingen av oss pratar franska så håller vi oss nog till de större husen.

Remington Steele gillar detta.
  10. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om ni kommer vara där på en söndag så är det inte så många ställen som är öppna men vi blev faktiskt ganska positivt överraskade av besökt på Mumm (som är öppet även söndagar). Är inte en av mina favorithus men blev positivt överraskad.

Vad som är även bra att veta är att jag tror att alla de tre jag rekommenderade av de stora husen inte officiellt tar emot besök men jag har genom att trevligt fråga och visa intresse få till besök men går inte bara att dyka upp där och besöka utan att boka det så kräver lite framförhållning och planering.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!