Senaste nytt

Champagnetråden

Fantastisk! Varför skulle den vara dålig,?
Jag garanterar att den förvarats perfekt! Den är lagrad så bra som möjligt.
Det är Simond:s champagne.

Lagrad enligt öveenskommelse.
Enligt mig, lagrad perfekt. Smaken är olika, men det här flaskan var magisk!
96: an klarar. Lätt 10 år till.
Det blir väldigt trist i tråden om folk kräver bevis
på öppnad flaska
Tack Simon för en otrolig helg. champagnen är inte slut o i sommar klämmer vi minst 4 st 96: or till.
Sen väntarvi in:98 släppet
För att han skrev "Ridå!", vilket är ett utryck man ibland använder när det inte går som väntat. Och oavsett hur bra man lagrar vin så blir det ibland dåligt. Det är nog ingen som "kräver bevis", det var helt enkelt ett missförstånd ifrån min sida.
 
För att han skrev "Ridå!", vilket är ett utryck man ibland använder när det inte går som väntat. Och oavsett hur bra man lagrar vin så blir det ibland dåligt. Det är nog ingen som "kräver bevis", det var helt enkelt ett missförstånd ifrån min sida.
Felformulerat av mig, självklart menar jag ”ridå” för denna gång! In i dimman och vidare körning! Avsluta kvällen med Swedish House Mafia för min del, men de blir OT i denna tråd! Skål!
 
IMG_0357.jpeg
 

JohanLG

Medlem
Hade ynnesten att för ett par veckor sedan vara med på Club Tresors provning och dagen efter blev det Les Artisans

Fick prova en mängd fantastiska viner, för mig var Marc Hebrart den största överaskningen som utöver sin Special Club har en fantastisk Champagne "Rive Gauche"

Sen var det stor leverans av Pierre Pieters, Vilmart och Alfred Gratien som alla var med på Les Artisans.

Club Tresors.JPG


Les Artisans.JPG
 
Toppen