Champagnetråden

Diskussion i 'Övrigt' startad av Remington Steele, 28 December 2018.

Tags:
  1. Buffy

Buffy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    B2D2D86D-91E9-4B14-8EDD-31E7F305AF76.jpeg
    Gott, gillar när det är lite fat med i bilden. Känns inte alls så stålig och stram som Extra-brut kan bli.

Remington Steele, rosenstam och anjak gillar detta.
  2. Carlos

Carlos Medlem

Bor själv i USA och det är ju rena rama vilda västern när det kommer till champagnepriser här. En Bollinger Cuvee Special kan kosta allt mellan 45 och 75 dollar beroende på var man köper den.

Hittar du inga bra alternativ inom ditt riktpris så kan jag rekommendera Chandon (görs av Moet Chandon i Californien) framför allt deras blanc de noir tycker jag funkar skitbra! (Kostar ca 20 dollar flaskan)

JohnR gillar detta.
  3. JohnR

JohnR Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset, har mer eller mindre insett att det är inhemskt som gäller om man ska hitta något till bra pris. Tänkte tex prova Roederer Estate Brut denna helg. Får se om den kan bli något

4. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker Roederer Estate håller mycket hög kvalitet så bra köp där. Kan även tipsa om Gloria Ferrer bland de inhemska.

5. Vojago

Vojago Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har gjort några bra köp där, både champis och annat vin. Har även vänner i Frankrike som då och då köper online på Systemets dryckessuktion. Kan alltså rekommenderas.

6. Magnus Lindskog

Magnus Lindskog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dagens dryck. Dock inte jättemånga bubblor kvar efter runt 50 år. Årtalet okänt men borde vara något sådant. I övrigt trevlig smak.[​IMG]

Link, MTheC, Per N och 5 andra gillar detta.
  7. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jacquesson är en favorit. 739:an endast på Systemet just nu... väntar på 740 jag...

8. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När släpps dessa på bolaget?

9. Buffy

Buffy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hemma igen, här var det jag fick med mig hem.
    0E24197B-B381-4281-B4AD-68D600C237D5.jpeg

Per N, samet och Patrik gillar detta.
  10. Christiansson

Christiansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra val! Men ingen Special Club från Bara? Och provade du Dethune's Rose och Bland de Blanc?

Johanssonalex gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!