Senaste nytt

Champagnetråden

MTheC

Medlem
Hejsan,

Rådfrågar mina experter på BC. Jag bor i USA, och letar en prisvärd Champagne till tillfällen där det går åt lite större mängder....

Är det någon som testat Nicolas Feuillatte Brut?

Feuillatte Brut Blue Label | Total Wine & More

Alltså, kvalar den i prisvärda budgetsegmentet liknande Lobard Extra Brut och La chouette de Champillion som postats här tidigare?
Inte i mitt tycke, är en av de jag brukar försöka undvika men testa den och se vad du tycker. Har ganska ofta sett Henriot och Leclerc Briant till bra pris i usa så skulle enligt mig var bättre alternativ.
 

MTheC

Medlem
Gårdagens halvflaska. Alltid svag för Krug så var väldigt nöjd när jag fick en grym deal på 24 halvflaskor av den.
6BDF7565-474A-4516-842E-A493471D456D.jpeg
 

Patrik

Medlem
Tycker också det!
Märker ni någon större skillnad på hel- eller halvflaska?

Nä inte personligen och Krug gör säkert som Moët m.fl., tappar upp de mindre flaskorna ifrån lagrade helflaskor. Skillnaden är mellan vanlig och magnum eftersom det är mindre luft i magnum-flaskorna under jäsning.
 

MTheC

Medlem
Tycker också det!
Märker ni någon större skillnad på hel- eller halvflaska?
Om du ska dricka dem inom något år så skulle jag inte säga att man märker någon större skillnad. Vid lagring så kan jag tänka mig att skillnaden blir större men det blir den som Patrik är inne på mellan vanlig och Magnum också. Har gjort några intressanta provningar där samma årgång på vanlig flaska och Magnum testats blint sida vid sida och där har skillnaden varit påtaglig för mig.
 
Toppen