Senaste nytt

Champagnetråden

Torsi

Medlem
Vilka champagner rekommenderar ni för lagring? Vill inte ha några prestige champagner utan endast årgångschampagner från systembolaget.
Lagring +10år
 
Vilka champagner rekommenderar ni för lagring? Vill inte ha några prestige champagner utan endast årgångschampagner från systembolaget.
Lagring +10år
Jag har ingen erfarenhet av lång lagring, så jag killgissar bara. Men jag skulle köpa:
Laurent-Perrier 2008
Pol Roger Vintage (vanliga eller BdB), helst 2012 men det finns nog bara 2013 numera
Louis Roederer 2013
Pierre Péters L'Esprit
och valfri Special Club
 

MTheC

Medlem
Vilka champagner rekommenderar ni för lagring? Vill inte ha några prestige champagner utan endast årgångschampagner från systembolaget.
Lagring +10år
Jag skulle först och främst utgå ifrån vad du själv gillar. Välj sedan en champagne från någon eller något av de husen, årgångschampagne kan ju vara att rekommendera men har också druckit bra multivintage som lagrats.

Generellt men inte så att det är en regel som man alltid kan följa så åldras pinot meunier inte lika bra. Sen tycker jag också att en del brut nature/zero dosage inte heller förbättras
 

Claes L

Medlem
Äntligen fick man sms med förfrågan av att beställa champagne av dom som åkte ner förra året och levererade 15 flaskor till oss...Självklart hoppar vi på detta i år igen!
Producenter: Assailly, Bonnaire, Roger Manceaux, Bertrand och en ej klar...
3 flaskor av varje
 

rosenstam

Medlem
66e6963b3ae5770da20ef1a3a45e6fa6.jpg

Fotbolls EM och allt, franskt bubbel smäller högst. Älskar denna prisvärda skapelse. Trevlig helg alla
 

Viking75

Medlem
En god lördag i kvällssolen avnjuts med denna butelj.

Pol Roger Sir Winston Churchill 2008. Smaknoter: en brödig och nötig ton som även framhävs av en skarp smak av blodapelsin. Kan ana en liten rökig ton av ek.

Flaskan kommer behöva ligga bra många år till för att öppna sig då syran är väldigt påtaglig just nu.

Simon 2.jpg
Ps jag tror inte ens att den lagras på ekfat men smaken är där:)
 
Toppen