Senaste nytt

Champagnetråden

Senator

Moderator
Brunch på Bank Hotel. Första gången fästmön och jag vågar oss in till stan tillsammans för en Staycation sedan juli. Förra gången var Henriksdal så nära som vi vågade komma ;)

C7B53B6F-4472-4C1B-A7F7-37A042BFA387.jpeg


0DA2D7E5-FA02-46A7-81C0-940F08B2CF89.jpeg


A21625E7-090A-4D1A-8BEA-3A713FED41FA.jpeg


Lite för varm och avslagen.
 
Last edited:

Rickard_O

Medlem
En kompis överraskade med att bjuda på lite Krug idag, berättade att jag drack Dom Perignon i torsdag så han tyckte jag kunde få en bra vecka med att dricka gott som matchuppladdning inför AIK-Mjällby.

7D78C0DC-E750-4700-B9D9-4D821F8E5CCA.jpeg
EDA255AE-FCF3-4F76-BCDA-457CB60A1978.jpeg

Det här var mer min smak än Dom Perignon!


Andra flaskan innan matchen fick bli en Guy Michel efter att @MTheC tyckte den var färdiglagrad.

55295F0D-024F-4939-82D6-D285E9F710CF.jpeg

Vi höll med om att den legat lite för länge!

Tredje flaskan påminner om @MTheC också.
Sambon hade köpt den till vår 5-årsdag men blev ju dompa ;)

00812F93-DB54-496B-ABF1-771D6E6248CC.jpeg

Denna tyckte vi var väldigt bra, vi höll inte med @MTheC om att den saknade fräschör!

Kan väl kanske hålla med om att den kanske inte var värd pengarna dock!
 

MTheC

Medlem
[
En kompis överraskade med att bjuda på lite Krug idag, berättade att jag drack Dom Perignon i torsdag så han tyckte jag kunde få en bra vecka med att dricka gott som matchuppladdning inför AIK-Mjällby.

Visa bifogad bild 118493
Visa bifogad bild 118494

Det här var mer min smak än Dom Perignon!


Andra flaskan innan matchen fick bli en Guy Michel efter att @MTheC tyckte den var färdiglagrad.

Visa bifogad bild 118495

Vi höll med om att den legat lite för länge!

Tredje flaskan påminner om @MTheC också.
Sambon hade köpt den till vår 5-årsdag men blev ju dompa ;)

Visa bifogad bild 118496

Denna tyckte vi var väldigt bra, vi höll inte med @MTheC om att den saknade fräschör!

Kan väl kanske hålla med om att den kanske inte var värd pengarna dock!
There is champagne and then there is Krug! Jag blir aldrig missnöjd med Krug. Skulle dock säga att Dom Perignon behöver lång lagring så testa något från tidigt 90-tal så kanske du gillar det bättre.

Var inte ett stort fan av Leflaive men det var inte avsaknad av fräschör som var problemet för mig (snarare motsatsen) utan mer brist på balans och för syradriven.
 

Rickard_O

Medlem
[

There is champagne and then there is Krug! Jag blir aldrig missnöjd med Krug. Skulle dock säga att Dom Perignon behöver lång lagring så testa något från tidigt 90-tal så kanske du gillar det bättre.

Var inte ett stort fan av Leflaive men det var inte avsaknad av fräschör som var problemet för mig (snarare motsatsen) utan mer brist på balans och för syradriven.
Det var va min kompis sa också att Dom Perignonen behövde lagras och att jag inte skulle dricka den direkt.

Han är inne i någon fas nu att han håller på och köper upp alla prestigechampagner X2 för att ha om ett par år. Jag får helt enkelt hålla mig i närheten när han planerar att öppna alla cristaler, RD’s och allt annat.

krugen hade han haft i sin källare drygt 4 år, det var utan tvekan godaste champagne jag druckit och om Dom perignonen närmar sig det i smak efter lagring förstår jag storheten!
 
Toppen