Champagnetråden

Diskussion i 'Övrigt' startad av Remington Steele, 28 December 2018.

Tags:
  1. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Buffy, gastronaut och MTheC gillar detta.
  2. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man gillar att åka finlandsfärja (eller kan tänka sig att stå ut med det) så har jag hittat Comtes 08 avsevärt billigare hos Viking Line, ordinarie priset har legat kring 1350-1400 SEK men finns även ibland på kampanj.

3. Per N

Per N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänk bara på tullreglerna, det gjorde inte jag.... fick vaska Cristal, Dom Perignon, Krug mm

H4ipM8adRg9nvkRu gillar detta.
  4. jacoph

jacoph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkar som att tullen har fokuserat mer på finlandsfärjorna nu när det flygs mindre. Så var vaksamma!

Per N gillar detta.
  5. KalleSus

KalleSus Medlem

Hur fungerar det med alkoholskatten när man beställer från Frankrike? Jag vet att "Plus de Bulles"kör hem till fast pris, men reglerar de också skatterna, som många tyska och danska vinhandlare gör? Hittar inget om det på deras hemsida.....

6. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trist! Har faktiskt aldrig hört att det hänt någon men finns ju logik i det nu när de kanske har folk på plats. Vad är gränsen nu för tiden? Vad får man ta med sig nu, är det fortfarande 4 liter vin per person?

7. Per N

Per N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi åkte dagstur till Åland från Kapellskär. På den turen är man borta mindre än 20 tim vilket betyder att man egentligen inte får ta med någonting. Dock är det till stor del anledningen till att båtarna finns. Tyvärr hade vi bil med som möjliggjorde lite större inköp än man borde gjort. Alla bilar kontrollerades när vi kom iland. Riktigt surt med tanke på vad dom häller ut i avloppet och kostnaderna, både böter och själva inköpen.

8. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Riktigt synd men reglerna finns ju där...tar sällan med mig bil så har kanske någon gång haft en eller annan flaska för mycket men är ju tungt att bära stora mängder.

9. Per N

Per N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp, reglerna finns så man har inget att skylla på.

10. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Surt!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!