Senaste nytt

Champagnetråden

rsimon

Medlem
Intressant med Badoit... Var hittar du den numera? Min närmaste butik har slutat ta in den.....

Roligt att du frågar om Badoit!

Det går att köpa via Délices de France i Stockholm (webben) eller på Martin och Servera restaurangbutiker i Bromma resp. Årsta. Där måste man bli medlem först innan man kan handla, men det är gratis, sedan tar de in det på beställning (ring dem). Båda säljer i kartonger om 12 flaskor/75 cl men Martin har lite bättre pris.
 

Rickard_O

Medlem
Nice! Hur drack du vinternegronin? Körde också det nu på kvällen, drack den kall men har förstått att man kan dricka den varm också.
Också hört att det går att dricka den varm, men jag dricker den kall, kör en stor isbit i glaset!
Beställde först 2 flaskor, nu i veckan så beställde jag 6st flaskor!
Kommer va perfekt som en liten julklapp till folk och att ha hemma
 

Rickard_O

Medlem
Rotade runt i gömmorna av presenter från sambons 30-års fest i somras och hittade något.

D47CD365-ED58-47A7-9601-BA49D39B41A5.jpeg
 

Kevinator

Medlem
Var och hämtade ut en beställning av en låda Gallimard på bolaget idag!

Var ju såklart tvungen att öppna en också!

Visa bifogad bild 114276 Visa bifogad bild 114277

Fruktig och trevlig, stark smak av äpplen, sambon tyckte ”Svenska röda höstäpplen” och är beredd att hålla med!

För sina 295:- måste jag säga att jag är mycket nöjd! Synd bara att man måste köpa 6 flaskor åt gången

Tack för tipset, beställde en låda också och öppnade en idag. Härlig doft och något åt det sötare hållet i smaken. Önskar något mer syra, ändå väldigt prisvärt!

21CEF6C3-E3CF-4016-BD63-B65BA0146A22.jpeg
 

Rickard_O

Medlem
Tack för tipset, beställde en låda också och öppnade en idag. Härlig doft och något åt det sötare hållet i smaken. Önskar något mer syra, ändå väldigt prisvärt!

Visa bifogad bild 115117
Kul att den gick hem! Mina är tyvärr slut, ska nog beställa hem en låda till.
Sambon är inte överförtjust i champagne, men verkar ha upptäckt att just blanc de noir champagner passar henne bäst, och blir nog att alltid ha några Gallimard hemma då prisklassen passar mig bra :D
 

Kevinator

Medlem
Kul att den gick hem! Mina är tyvärr slut, ska nog beställa hem en låda till.
Sambon är inte överförtjust i champagne, men verkar ha upptäckt att just blanc de noir champagner passar henne bäst, och blir nog att alltid ha några Gallimard hemma då prisklassen passar mig bra :D
Japp känner igen det. Min sambo är också förtjust i BdN-champagner. Och en låda går nästan alltid åt snabbare än vad man tror. Vi har halva flaskan kvar, låt oss se om vinet utvecklas något mer idag.
 
Toppen