Senaste nytt

Champagnetråden

aruba1

Medlem
Nu när det inte går att flyga F med varken SQ eller TG gäller det att hitta andra sätt att drömma bort sig att vara på 10000 meters höjd och njuta av en Dom Perignon. Vi är båda eniga om att 2010 behöver helt klart mer lagring.
2e20a20696fa2d08a4b6eed32d59d544.jpg
 

rsimon

Medlem
Lite antidepressivt behövs i detta corona- och novembermörker.

Nicolas Feuillatte Palmes d'Or 2006. Mycket smakrik och väldigt balanserad i det mesta skulle jag säga; inte för syrlig, inte för mild, inte för fatig, inte för ung... toner av svenska äpplen, lite gul citrus i efterklangen.

Passade såklart utmärkt till caviaren från sibirisk stör odlad i Uruguay. Med hackat ägg som på Lufthansa och med smetana och bara ett lätt strössel av mild gräslök som krydda på smörstekt toast.

2D74503F-0C89-44FF-8004-A620292EA1EF.jpeg
 
Last edited:

KalleSus

Medlem
Lite antidepressivt behövs i detta corona- och novembermörker.

Nicolas Feuillatte Palmes d'Or 2006. Mycket smakrik och väldigt balanserad i det mesta skulle jag säga; inte för syrlig, inte för mild, inte för fatig, inte för ung... toner av svenska äpplen, lite gul citrus i efterklangen.

Passade såklart utmärkt till caviaren från sibirisk stör odlad i Uruguay. Med hackat ägg som på Lufthansa och med smetana och bara ett lätt strössel av mild gräslök som krydda på smörstekt toast.

Visa bifogad bild 115002
Intressant med Badoit... Var hittar du den numera? Min närmaste butik har slutat ta in den.....
 
Toppen