Champagnetråden

Diskussion i 'Övrigt' startad av Remington Steele, 28 December 2018.

Tags:
  1. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kunde inte hålla mig... (Är full av förväntan)
    IMG_1916.jpeg

Kevinator, Rickard_O, Karlssonskan och 6 andra gillar detta.
  2. Per N

Per N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Perfekt, nu får man snart ett utlåtande så man slipper tulla på sina egna :)

Ludvig Skalme och GOTBound gillar detta.
  3. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bollinger levererar! PN VZ15 är riktigt, riktigt bra! En mini LGA. Extremt små fina bubblor, väldigt koncentrerad, väldigt kraftfull. Finns rostade kaffebönor, kakao, lite sherry-aktig. Drar ut på flaskan, den öppnar upp sig fint efter en stund när den blivit lite varmare. Kommer vara helt underbar om 5 år gissar jag. Värd varje krona trots @MTheC tankar om priset ;) Köp! (Och drick).

Ludvig Skalme, Karlssonskan, Per N och 2 andra gillar detta.
  4. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter väldigt bra, får se när jag får tillfälle att hämta mina men låter ju som de kan få ligga ett tag utan att ta skada av det...

Remington Steele gillar detta.
  5. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Öppnade denna från Henri Abele nu på kvällen, doften var överraskande komplex med både lite florala inslag och en härlig brödighet. Tyvärr levererade den inte alls smakmässigt, tunn och nästintill blaskig - viss antydan till brödighet och honung men inte imponerad. Blev ett litet glas av den, ska se om den blir bättre imorgon. IMG_20201015_204727.jpg

GOTBound och Rickard_O gillar detta.
  6. Rickard_O

Rickard_O Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur förvarar du champagne till dagen efter?
    Gissar på att du inte bara trycker ner lite toapapper/hushållspapper som min kära sambo visade mig att man kunde göra på våran typ 3e date :D

Karlssonskan, GOTBound och MTheC gillar detta.
  7. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rickard_O gillar detta.
  8. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har ett antal "champagne stoppers", ungefär som denna: Champagnekork POP! - Lagerhaus.se och så får den stå i kylskåpet.
    Tycker många champagner är bättre dagen efter. Man kan ibland tappa lite bubblor men tycker korkarna av den typen ovan är ganska bra på att hålla kvar det mesta av bubblorna.

Rickard_O gillar detta.
  9. Rickard_O

Rickard_O Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trodde det skulle vara något mer avancerat!
    Man kanske skulle investera i en sådan, så man kan träna på att sätta på dom, sällan jag får det att funka i loungerna...:rolleyes:

10. Karlssonskan

Karlssonskan Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!