Senaste nytt

Champagnetråden

Är det privatpersoner som säljer där?

Finns Dompa 2008 för 100 EUR vilket känns lite fishy.....

Har faktiskt ingen större koll på det. Men när jag handlat där vid ett tidigare tillfälle så har jag fått reklam med i paketet för säljarens vinshop i Paris. Så jag tror det är privatpersoner och företag/vinaffärer. Man ser även på en del bilder att de är tagna i affärer.

Sen kan ju budet gå upp från 100 Euro också ;-)
 

MTheC

Medlem
Gårdagens champagne, är inte ett stort fan men denna gång kändes det lite sämre än vanligt.
AEFF8137-5B5D-4B3F-87BB-B04EFE7659F5.jpeg
 

MTheC

Medlem
Gillar huset generellt, men håller med den har dalat en aning i kvalitet. Fick en fantastisk fin och trevlig visning där med Lorden (vi var ensamma på turen) :) Jag vet... Ett stort hus men likväl trevligt :)
Jag har inte provat så många av deras cuveer. Inget stort fan av deras instegschampagne Black Label, har inte heller gillat rosén men deras Extra Age är ganska bra men enligt mig lite för dyr för vad man får. Har inte testat några av deras single vintage men om det blir besök på plats så kanske man kan få göra det.
 
I brist på en bredare mousserande vin-tråd så lånar jag denna. De flesta här är säkert bekanta med Richard Juhlins champagne som är väldigt prisvärd. Nu har hans Blanc de Blancs Brut som följer samma recept som en champagne släppts på Systembolaget, nr 78979. Tyckte denna var mycket trevlig och rekommenderar er att testa!
2020-03-27-08-44-36-1.jpg
 

sandek

Medlem
I brist på en bredare mousserande vin-tråd så lånar jag denna. De flesta här är säkert bekanta med Richard Juhlins champagne som är väldigt prisvärd. Nu har hans Blanc de Blancs Brut som följer samma recept som en champagne släppts på Systembolaget, nr 78979. Tyckte denna var mycket trevlig och rekommenderar er att testa!
2020-03-27-08-44-36-1.jpg
Splitternya glas? ;)
 
Toppen