Champagnetråden

Diskussion i 'Övrigt' startad av Remington Steele, 28 December 2018.

Tags:
  1. Highbury

Highbury Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gillar skarp Francoise Bedel! En av de mest prisvärda producenterna jag stött på

rosenstam och MTheC gillar detta.
  2. Gargamel

Gargamel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg att Hervieux-Dumez Special Club släpps på Systemet imorgon. Den har fått bra omdöme så blir nog ett köp. Någon som har erfarenhet av den?

Hervieux-Dumez

3. Homer

Homer Medlem

Jag frågade en som jobbar på bolaget, han sa att priserna ändrades den 2:a mars (den 1:a var en söndag)
    Nuförtiden får de inte i förväg avslöja hur ändringarna blir (bättre förr Imorgon höjer Systembolaget priserna )
    Så enda möjligheten hade varit att köpa det man trodde kom att bli dyrare, och blev det inte så lämna tillbaka det.

Remington Steele gillar detta.
  4. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet varför det inte får avslöjas?

5. Homer

Homer Medlem

Leta bland lagar, regler och förordningar så hitta du säkert svaret.
    Det här är ju landet med bl.a. Alkoholsortimentsnämnden - Kammarkollegiet

6. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Henriot på glas på Nabo. I övrigt också ett bra utbud av vin på glas. De kör också 50% rabatt på all mat så om ni känner er friska stötta gärna.
    IMG_20200326_171446.jpg

7. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Här är vad en god vän skrivit om 2012 och 2013
    The Champagne Viking on Instagram: “This special science project went down two sundays ago. The lineup was Goutorbe Millesime 2009 and eight special clubs. Goutorbe…”

rosenstam gillar detta.
  8. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite sovjetkänsla idag med lång kö och ransonering vid släppet på systembolaget idag. Köades med någon form av avstånd (men knappast 2m eller vad som nu rekommenderas) och sen obligatorisk handsprit innan man fick godbitarna. Begränsades till 2 flaskor per person för Krug 2006:
    602D2902-3127-40C8-BCF1-3B5B1695049F.jpeg

rosenstam, squeezen, Ludvig Skalme och 6 andra gillar detta.
  9. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    0CD11D56-DD23-4449-A3ED-1820D3BE4C96.jpeg
    Shopping även för mig men skillnaden var att ingen social distansering överhuvudtaget i Sisjöbutiken nu i eftermiddag. Primärmålet var Special Club släpper men när jag vad som hade kvar från släppet den 13:e kunde jag inte låta bli liksom.

EK

Last edited: 27 Mars 2020
    rosenstam, squeezen och MTheC gillar detta.
  10. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stod och funderade lite på Hervioux-Dumez också - verkar dock finnas mer av den så avvaktade då champagnekontot dragit iväg lite denna månad. Du får rapportera vad du tycker.

Pommery 2008 har jag också fyllt på med ett gäng av men försöker praktisera tålamod.

GOTBound gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!