Senaste nytt

Champagnetråden

zippan

Medlem
Japp, Finns fortfarande kvar:
Bonnet-Ponson

Bonnet Ponson kanske säger mer?
Inte heller sett den... Lät ju inget vidare att den var sur. Den var ju inte gratis heller. För det priset förväntar man sig mer...
Nej men är nyfiken så blir ev att prova ändå. Håller dock med om att det finns väldigt mycket annat bra i den prisklassen.
Zero dosage gör ju att den blir bitigare i syran. Garanterat godare att dricka till mat, eller ost kanske.
 

MTheC

Medlem
Inte testat Krug, men är sugen. Skall till Göteborg snart, kanske få bli ett glas.
Hur står sig den mot Dompa? Druckit 2008an bara.
Det är en smaksak men jag föredrar generellt Krug framför Dompan. Om man har tålamod så kan man få väldigt trevliga upplevelser med Dom Perignon men att t ex dricka 2008:an nu är i mitt tycke kanske 20 år för tidigt. Vet att många har en annorlunda syn på det men jag tycker just Dom Perignon verkligen vinner på lagring.
 
@MTheC @Remington Steele @zippan
Jagär som sagt ingen expert och hårddrar säkert en del men jag anser den ha för hög syra. Att kalla den sur är kanske att ta i. Den inmundigas för sig själv men kanske borde karva upp lite parmesan till och se om den växer
Man behöver inte vara en expert för att tycka att den är sur. Tycker DU det så är den det. Alla upplever smaker olika, alla gillar olika smaker... Är ingen expert själv. Glad amatör. Man kommer dock rätt långt med ett stort intresse :) Och att prova många givetvis...
 
Toppen