Senaste nytt

Champagnetråden

MTheC

Medlem
Drack Henriot 2008 igår, mycket bra men definitivt för ung. Ska se om man kan hitta någon låda till bra pris för lagring.

18333F6B-E272-44E1-942E-4E2FF8649E02.jpeg


Den intogs för övrigt på väldigt bra restaurang i Singapore, Ibid. Helt klart fine dining ambitioner och bättre än de flesta stjärnrestauranger jag testat i Singapore. Det som dock var extra positivt var att de på tisdagar kör ingen corkage fee (andra dagar är det 35 SGD eller gratis om man köper flaska från deras lista) så om man vill dricka bra vin kan man gör det till ok pris och äta riktigt bra mat.
 

MTheC

Medlem
Vart beställer ni Champagne? Tar gärna lite tips på olika sidor om ni har några på lager :)
Jag handlar det mesta från andra ställen än Systembolaget men för att kunna ge bra rekommendationer så beror det lite på vad du främst är intresserad av. Är det mer ”enklare” champagne där man kan hitta de som håller bättre pris än Systembolaget eller är du ute efter sådant som man inte hittar på systembolaget (äldre årgångar, producenter som ej tas in etc)?
 

Gargamel

Medlem
Jag handlar det mesta från andra ställen än Systembolaget men för att kunna ge bra rekommendationer så beror det lite på vad du främst är intresserad av. Är det mer ”enklare” champagne där man kan hitta de som håller bättre pris än Systembolaget eller är du ute efter sådant som man inte hittar på systembolaget (äldre årgångar, producenter som ej tas in etc)?
Jag tycker det skulle vara intressant med tips om båda typerna av sidor
 
Hej alla Champagne-lovers. Skulle behöva lite råd från era enorma kunskapsbanker här nu. :)

Jag flyger till Langkawi om ett par veckor och som dom flesta vet så är det en taxfree zon. Billig sprit och tobak. Men är det någon som vet (utan killgissningar) om det finns Champagne att köpa på ön till ett bra pris? Importerat brukar sällan vara billigt dessa regioner, men hoppet är det sista som överger människan.
Alt skulle vara på vägen ner dit kanske? Rutten ser ut som följande,
ARN - IST, IST-KUL (incheckat bagage) och sen inrikes med ngt diffust asian lågpris flyg.

Ska avsluta resan i Thailand för att fira min syster & svåger som båda fyller jämt. Men resan dit kommer att ske sjövägen.
 

LAU23

Medlem
Visa bifogad bild 103308

Årets första inköp avklarat. Beställdes dock innan jul, tack till mitt lokala Systembolag som lät flaskorna ligga på övertid när jag varit på långresa över jul och nyår då beställningen låg lite längre än de två veckor och väntade på mig.

EK
Hämtade också min idag, ångrar lite att jag endast tog en.
 

Attachments

  • C5ACD8A5-DB1B-4F28-8B8B-C5C21B5557A4.jpeg
    C5ACD8A5-DB1B-4F28-8B8B-C5C21B5557A4.jpeg
    65 KB · Visningar: 225

LAU23

Medlem
Det förstår jag, jag tvekar å de grövsta att ens öppna en av mina två för att smaka...

EK
Ja precis blir nog inget öppnande, anledning va att när jag pratade med Systembolaget så sa dem att det skulle släppas fler i Januari så tänkte jag kunde avvakta och se om jag blev sugen på en till. Men det ser inte ut att bli fler Den fanns på CPH flygplats dock 1500 DKK så ca 2100 SEK. Kommer dock vänta på en rapport här ifall en öppnas.
 
Toppen