Senaste nytt

Champagnetråden

ACA7E4FA-FA35-4FE3-B736-606633120EC7.jpeg


Cristian Senez 2000 fick fira att min CSN-skuld är återbetald. Härligt mogen, men jag hade kanske förväntat mig nåt annat. Färgen är riktigt kraftig.
 
Champagnevänner! Nyår närmar sig med stormsteg. Har ni bestämt er vad ni ska korka upp då? (Om ni ska ta någon fin - drick den först.) Bortkastat kl.24 då man troligtvis är något dragen. Jag har ännu inte bestämt vad jag ska välja... Lite inspiration vore inte dumt...
 

MTheC

Medlem
Champagnevänner! Nyår närmar sig med stormsteg. Har ni bestämt er vad ni ska korka upp då? (Om ni ska ta någon fin - drick den först.) Bortkastat kl.24 då man troligtvis är något dragen. Jag har ännu inte bestämt vad jag ska välja... Lite inspiration vore inte dumt...
Tror tyvärr det blir tunt med bra champagne på nyår. Är i BKK och hela Thailand är tyvärr extremt dåligt värde för pengarna. Lutar åt att jag köper något från WineGarage där då de i alla fall har ok utbud. Sannolikt blir det baserat på vad de har inne nu Oenophile 2012 eller Larmandiers Latitude.
 

GOTBound

Medlem
Champagnevänner! Nyår närmar sig med stormsteg. Har ni bestämt er vad ni ska korka upp då? (Om ni ska ta någon fin - drick den först.) Bortkastat kl.24 då man troligtvis är något dragen. Jag har ännu inte bestämt vad jag ska välja... Lite inspiration vore inte dumt...

Det kan bli hit or miss då vi kommer vara i Miami (inte South Beach) över nyår. Får vi utrymme kvar i väskan kan det hända att ett guldkorn packas med, om inte blir det var Total Wine har att erbjuda i champagneväg, jag hoppas på en Pol Roger B&B 2012 annars fungerar den vanliga Pol Roger utmärkt.

EK
 
Toppen