Senaste nytt

Champagnetråden

Tänkte starta likt Gin & Tonic tråden en tråd om enbart champagne. (Vilket är ett stort intresse). Rest i Champagne och läser mycket böcker om drycken. Tanken är att i denna tråd ladda upp bilder på olika champagner som testas, och ger varandra tips och råd om drycken, vilken champagne som serveras ombord på olika flygbolag o.s.v.

Jag startar detta veckoslut med att dela en flaska Mumm 2008 ihop med Lord Brett Sinclair. (Den har precis korkats upp så får ge den en stund att bli något varmare innan vi börjar dricka).

Skål och trevlig helg!

1.png
 

Direktorn

Medlem

MrDollar

Medlem
Jag tror kanske att @palmen bara menade som ett FYI, att det finns 1 tråd till att hämta information ifrån angående champagne? Inte att det var en "dupe" tråd.
Så typiskt BC. Moderatorer är inget bättre. Gnäll om att trådar som liknar redan finns..Läser alltmervsällab här. Ett stort gällforum. Personligen tycker jag det är kul med en ny tråd om champagne.
 

Frisk78

Medlem
Lite vägledning om det går bra?
Jag har aldrig haft någon större tilldragelse för Champagne överlag, men jag skulle gärna vilja bli bättre på att dricka Champagne.

Finns det, låt oss säga tre olika bubbeldrycker som rekommenderas för en amatör som vill lära sig mer om smakpaletter och storlek på bubblor?
En instegsvariant, en steget ovan och en "bra" Champagne?

Om det kommer något förslag, gärna i Systembolagets ordinarie sortiment.
 
Lite vägledning om det går bra?
Jag har aldrig haft någon större tilldragelse för Champagne överlag, men jag skulle gärna vilja bli bättre på att dricka Champagne.

Finns det, låt oss säga tre olika bubbeldrycker som rekommenderas för en amatör som vill lära sig mer om smakpaletter och storlek på bubblor?
En instegsvariant, en steget ovan och en "bra" Champagne?

Om det kommer något förslag, gärna i Systembolagets ordinarie sortiment.
Jag återkommer med lite bra tips åt dig imorgon!
 
Toppen