Senaste nytt

Champagne passar till allt - eller?

Haha.. Jag visste att jag skulle få den! :D Har flera gånger varit nära att bli deklarerad persona non grata i Italien när jag lyckats hitta en flaska ketchup ;)

Jag var på väg att skriva att skumpa är inget som passar på dagis eller i skolmatsalen... :p

vincit, inte vicit, antar jag? Så du borde ju jobba med att koka såsen med tomat och kryddor länge i stället för att dra på ketchup... ;)
 

Ozz

Medlem
Jag fyllde 50 för knappt en månad sedan och födelsedagen firades självklart in med Champagne vid midnatt.
Innan sänggång var det läge för lite nattamat och som sagt, Champagne funkar till allt! M+M=SANT

mm.jpg


En isfylld frigolitbox fick på självaste födelsedagen agera Champagnekyl och eftersom jag inte önskat mig några presenter som inte gick att dricka med mina gäster så fylldes boxen på ju fler gäster som kom och grattade mig. Behöver jag säga att vi hade en vansinnigt rolig 50-årsfest?

box.jpg
 

MBA

Medlem
Och om man tycker champagne till frukost är lite för tidigt kan man ju alltid ta en mimosa
 

Valley

Medlem
Men det mest grundläggande är ju att man alltid låter drycken styra matvalen, inte tvärtom. Ett tag åt jag nästan bara toasts för att det var enda möjligheten att dricks kaffe till alla måltider - har en jäkla tendens att skära sig mot annan mat....speciellt fisk :p
O T - Kaffe och Frittata går utmärkt. Likaså pannkakor och fläsk och en hel del till. Dock inte Ärtsoppa :)
 
Toppen