Senaste nytt

Champagne Brunch i Shanghai

Väcker liv i denna tråd då jag kommer spendera en helg i Shanghai i mars och söndagen är fri. Någon som har några bra upplägg, jag har provat Westin (Moet) o Le Meriden (Mumm) vid Peoples Square. Westin var bättre pga Moet.
 

squeezen

Medlem
Väcker liv i denna tråd då jag kommer spendera en helg i Shanghai i mars och söndagen är fri. Någon som har några bra upplägg, jag har provat Westin (Moet) o Le Meriden (Mumm) vid Peoples Square. Westin var bättre pga Moet.
Var på westin sista helgen i januari. Inte bra skulle jag säga. De har gula änkan nu iofs vilken jag tycker ör trevlig.
Skaldjur utbud var skralt (slut snabbt), var lite tunnt även på ovanvåningen. Plus på gin utbud dock.
Tycker nog att det för kommersiellt och för mycket ståhej.

Fairmont peace hotel är bäst, penninsula också bra.
Meridien är bättre än westin men oxå ståhej med sjuksköterskorna (om de är kvar).

Marriott på people square är rätt trevlig.
Portman ritz carlton är dock riktigt bra. Sist hade de 10-talet olika martini att välja på on top of bubblet.

Jag har också en söndag i mars öppen. Kan ta pm och se om det är samtidigt ifall intresse finns
 
Du verkar ju vara proffs på detta i Shanghai. Det blir till att googla lite. Denna tråd hade blivit grym med en uppställning med Champagnetyp, öppettider och kostnad för alla dessa. Tack för erbjudande om sällskap. Tyvärr är jag inte ensam denna gång men om jag är det en söndag (eller annan dag) i framtiden så skickar jag pm.
 
Tycker Westin har tappat i kvalitet det senaste och var inte alls nöjd med maten sist. Inte hunnit testa själv ännu men enligt många av mina vänner så är brunchen på Vue bar, Hyatt on the bund bra mycket bättre. Bordsservering och free flow. Champagnen är Perrier Jouët.
 

HCW

Medlem
Tycker Westin har tappat i kvalitet det senaste och var inte alls nöjd med maten sist. Inte hunnit testa själv ännu men enligt många av mina vänner så är brunchen på Vue bar, Hyatt on the bund bra mycket bättre. Bordsservering och free flow. Champagnen är Perrier Jouët.
Hyatt är bra. Inte samma spread men högre kvalitet. Dessutom en bloody mary station.
 

Glenn E

Medlem
Jah har inte provat brunchen på Waldorf Astoria med de har buffé få fredag och lördag kvällar för 328 yuan.
Man kan köpa till obegränsad vinservering för 100 yuan. Från klockan 17 till 22.
Det går även att köpa paketet online för 378 yuan på någon kinesisk webbsida.
Värdinnan gjorde det åt mig och jag betalade henne med Alipay.
Det fanns ett rött och ett vitt vin att välja på.
Buffén höll hög kvalite med oxfilé lammstek kräftor ostron sushi med mera.
 
Last edited:

Lagerman

Medlem
Ledsen för OT men hittade ingen lämplig tråd och tyckte det var onödigt att starta en ny. Jag kommer ha en fredagkväll fri i Shanghai nästa vecka (16/8) och undrar om det är några andra BCare i stan den kvällen. Vore kul att kanske sammanstråla på en öl eller en bit mat i Xin Tian Di, Hengshan Lu eller liknande! :) Är det någon mer på plats?
 
Nu kör vi Westin igen. RMB 695:-.
IMG_5434.jpeg
 
Toppen