Senaste nytt

Champagne Brunch i Shanghai

Magnus_K

Medlem
Jo men bara för det inte finns i fastpris menar jag att man alltid kan få tillgång till en Champange brunch? :)
Köp en flaska skumpa och sedan kör man sin egen brunch :)
+ added:
Det är så svenskt att vänta på att det ska hända en speciell dag eller liknande.
Man har champange brunch när man vill ha det - life is to short to sit around and wait!
 

SpruceGoose

Medlem
Champagnelunch i Dubai på en lördag eller söndag känns helt fel om du frågar mig. Dubai är inte riktigt det första landet jag tänker på när jag tänker "champagnelunch" och än mindre så lördag/söndag.
Kom med något vettigt istället för att lusa ner varenda tråd med din galla.
 

agehall

Medlem
Kom med något vettigt istället för att lusa ner varenda tråd med din galla.

Vaknat på fel sida eller? Alkohol i UAE är inte helt kosher, även om det är accepterat. Att sedan försöka hitta en champagnelunch en lördag/söndag, som motsvarar vår söndag/måndag, är inte heller helt enkelt.
 
Jag skulle rekommendera några olika ställen.
Ett är One & Only, The Rotisserie
Du kan även köra Al Qasr.
101 på One & Only Palm.

Alla dessa är sköna och ha en trevlig utsikt och avslappnad miljö.
Rekommendera att boka.

Tack, ska googla dessa när det närmar sig. En bra Champagne Brunch fungerar bra för mig vart jag än är i världen....
 

squeezen

Medlem
nu är det 4 år sedan jag bodde i shanghai... Kan någon ge fresh info om vilken Champagne brunch som är bäst numera?
Åker om en månad knappt och försöker nu styra upp helgens bestyr.

Har Testat (för 4 år sedan då):
- Marriott People square
- Le Meridien People square
- Le meridien Sheshan
- Peace Hotel (Fairmont) on Bund
- The Peninsula (Bund)
- Hyatt (on Bund)
- Portman Ritz Carlton
- The Langham

Utav dessa gillade jag nog Peace hotel eller Langham bäst. Har faktiskt aldrig test Westin vilket för många verkade vara uppenbart val...
Har ni någon input?
 
Toppen