Senaste nytt

Cerulean Tower Tokyu Hotel

Hej, jag kommer åka till Tokyo den 22 Feb och undrar om någon bott på följande hotell, Cerulean Tower Tokyu Hotel. Jag har bokat ett Towers Superior King Double och hoppas att jag får "best value for the money". Alternativen i Ginza ligger ca 10.000 kr upp för de 4 nätter jag bokat. Tar gärna emot synpunkter om någon har spenderat mycket tid i Tokyo (mitt första besök).
 

Johanna

Medlem
Jag har bott där 2 gånger och varit mycket nöjd. Jag har bokat rum med tillgång till pool och gym. Det är nästan ingen i poolen och den är stor. Gymet är ok. Frukosten är mycket bra. Det ligger i topp av de hotell jag bott på. Sist tyckte jag det var för dyrt så då bodde jag på annat precis i närheten men inte alls lika bra.
 
Hej, jag kommer åka till Tokyo den 22 Feb och undrar om någon bott på följande hotell, Cerulean Tower Tokyu Hotel. Jag har bokat ett Towers Superior King Double och hoppas att jag får "best value for the money". Alternativen i Ginza ligger ca 10.000 kr upp för de 4 nätter jag bokat. Tar gärna emot synpunkter om någon har spenderat mycket tid i Tokyo (mitt första besök).
Inte bott där, men det ser ju bra ut. Förstår dock inte riktigt läget, du skriver alternativen i Ginza, men det ser ju ut som detta ligger i Shibuya?
 

Mediana

Medlem
Jag har bott där men det var ganska många år sedan, men var väldigt bra då. Det jag hört nu är att hotellet blivit gammalt och är i behov av
renovering men att det fortfarande är helt OK. Var nöjd med läget och skulle absolut kunna tänka mig att stanna där igen.
 

i6niol

Medlem
Beroende lite på vad syftet är med resan så är det ju bättre att bo i Shibuya än i Ginza tycker jag. Ginza har närmre till fiskmarknaden och finshoppingen men Shibuya är ett roligare område på kvällar och helger.
 
Inte bott där, men det ser ju bra ut. Förstår dock inte riktigt läget, du skriver alternativen i Ginza, men det ser ju ut som detta ligger i Shibuya?
Beroende lite på vad syftet är med resan så är det ju bättre att bo i Shibuya än i Ginza tycker jag. Ginza har närmre till fiskmarknaden och finshoppingen men Shibuya är ett roligare område på kvällar och helger.


Jag har aldrig varit där och fått för mig att Ginza ska vara bättre att bo i. Då jag främst åker för mat och fiskmarknaden. Men bestämde mig för Shibuya för att få den "riktiga" Tokyo känslan med tanke på min korta vistelse.
 
Toppen