Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Dr. Miles, 25 Januari 2012.

1. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Antar från economy till business eller? Bra pris!

Sir Lemon gillar detta.
  2. MXP

MXP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På väg från Frankfurt till Detroit med Lufthansa förra veckan fanns det gott om platser lediga i business, erbjudande i gate var 450€ för uppgradering från Economy och 350€ från Premium Economy. Det var inte många som högg då det var ett tiotal platser lediga i business på flighten.

aruba1 gillar detta.
  3. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    British Airways C till F på Austin-London US$715

kristerj, Sir Lemon, aruba1 och 1 annan gillar detta.
  4. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Frågade vid gaten om uppgradering economy till business Air Canada Frankfurt Vancouver för någon månad sedan. Svaret dröjde, men till slut fick jag "erbjudande " 4000 euro. per person. Alltså drygt 80.000 kr för oss två.
    Trodde jag hört fel. 400 euro.? Men nej 4000 euro. Fick en väldigt sur blick när påpekade att jag bett om uppgradering, inte att köpa planet.
    F.ö. var deras economy helt OK.

zippan, Sir Lemon, Link och 6 andra gillar detta.
  5. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker du verkligen det är värt de pengarna? First på British Airways tillhör ju inte direkt toppskiktet inom De bolag som har First.

6. Ungefärlig som man tar från LHR med £499-599 som jag har pröjsat.

Jag skulle säga det beror på omständigheterna. Ett gap per sträcka upp till 7-8tkr mellan Business och First kan vara värt det i mitt tycke också på British Airways. Jag sover ok i gamla Club World, men självklart bättre i First. Det är inget fel med hårdvaran och den är par med vad Lufthansa har idag i mitt tycke. Jag har köpt denna typ av Airport Upgrades 5-6 gånger och har tyckt det var värt pengarna varje gång men den prisbild på runt £500.

Sir Lemon gillar detta.
  7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, skrev jag det?
    Jag tog inte erbjudandet, även om det varit trevligt med Concorde room på LHR I väntan på nästa plan.

Berglund gillar detta.
  8. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, det gjorde du inte. Det var min egen tolkning att du hade spenderbyxorna på dej. Fast om man vill njuta av Concorde room så vill jag nog ha det på utresan och inte efter en atlantflygning när man landar på morronen. Nu har ju @Senator lagt ribban för vad han tycker det är värt och även det ligger alldeles för högt om jag ta det ur den privata potten, vilket det blir eftersom jag numera är Senior.

Canadien gillar detta.
  9. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra replik på ett ohemult erbjudande.

Isak21, Budgetresenär och Delayed gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!