Byts biljettnummer vid Plusgrade?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av nonicoc, 26 November 2016.

1. nonicoc

nonicoc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte fått EuroBonus-poäng på flygning med SAS SK926 (IAD-CPH), ursprungligen bokad i SAS Go men uppgraderad via Plusgrade till SAS Business, och dumt nog har jag slängt boardingkortet på vilket information för efterregistrering står.

Jag undrar om någon kan bistå med följande information:
    1) Är det klass C man blir uppgraderad till?
    2) Byts biljettnummer vid Plusgrade? På min ursprungliga bokning står ett biljettnummer, men när jag loggar in på SAS hemsida och tittar på bokningen står hela tre biljettnummer, men listade efter varandra utan närmare precisering – Skärmklipp 2016-11-26 11.45.53.png se bifogad bild. (Till saken hör att resan omfattade ARN-CPH, CPH-IAD, IAD-CPH, CPH-ARN, och jag uppgraderade även CPH-IAD till SAS Business från SAS Go med Plusgrade; men i ingetdera fallen uppgraderade jag ARN-CPH/CPH-ARN.) Om biljettnummer byts, kan man då anta att det högsta numret är det som gäller för den andra uppgraderingen, för vilken alltså efterregistrering krävs?
    3) Har heller inte fått poäng för den sista sträckan CPH-ARN i SAS Go: Är det klass M?

2. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Z = Business saver brukar det väl bli med Plusgrade.

3. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mailet du fick när du bokade via sas.se framgår biljettnumret av så du kan väl jämföra dessa så ser du skillnaden.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!