Senaste nytt

Byte Terminal 4 till Terminal 5 på Arlanda

maswan

Medlem
Som sagt ett litet steg framåt i alla fall, men någon riktig integration av T4 och T5 lär vi inte se inom överskådlig framtid. Tycker att projektet SkyCity inneburit en flopp för både flygplatsen och oss resenärer och jag tror inte man hade förlorat så mycket intäkter på att ha de butikerna/restaurangerna airside, eller? Man kanske tvärtom hade vunnit en del på att göra ARN till en bättre hub. Nu verkar det som man ska expandera T5 "utåt" istället, bortom F-piren, så det blir ännu större avstånd...suck.

Medhåll i stort, men en lika lång G-pir som F-pir där båda startar i samma "hörn" gör ju turligt nog inte större avstånd, "bara" lika långa. Mot det så har man ju dock den lilla biten från Sundströms utredning där den långsiktiga planen är att flytta all inrikes till T2, som skulle göra det än värre.

Det enda jag upplever positivt med SkyCity är att man nu har fått in två större terminalhotell, mycket bättre för mig än transfer till arlandastad eller liknande sunkhålor.

Jag undrar lite smått också vilken frekvens den här busslösningen kommer att ha, om man behöver vänta mer än 10 minuter går det ju snabbare att gå. Men blir intressant att testa det någon gång.
 

thsred

Medlem
Har inte Arlanda pratat om att flytta inrikestrafiken (SAS och Norwegian) till T5 gate 11-24 (glömt vilken pir det är). Det fanns i alla fall någon powerpoint presentation som jag hittade på arlanda.net för några år sedan. Men ok, mycket kan ha hänt innan dess...
 

Dr. Miles

Expert
Har inte Arlanda pratat om att flytta inrikestrafiken (SAS och Norwegian) till T5 gate 11-24 (glömt vilken pir det är). Det fanns i alla fall någon powerpoint presentation som jag hittade på arlanda.net för några år sedan. Men ok, mycket kan ha hänt innan dess...
Den diskussion finns i andra tråden. Inte den här tråden (som vi diskuterar om byte mellan T4 och T5).

Diskussion om eventuell flytt av SAS inrikesflyg till T5 på Arlanda.
SAS Inrikes flyttar till terminal 5 på Arlanda | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

thsred

Medlem
Den diskussion finns i andra tråden. Inte den här tråden (som vi diskuterar om byte mellan T4 och T5).

Diskussion om eventuell flytt av SAS inrikesflyg till T5 på Arlanda.
SAS Inrikes flyttar till terminal 5 på Arlanda | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Ursäkta, jag skrev det mer som ett svar på inlägget från @maswan om Sundströms utredning. Tyvärr glömde jag citera. Ber så hemskt mycket om ursäkt för den lilla missen renderade ett inlägg och en förklaring...
 
Toppen