Senaste nytt

Byte mellan tåg och flyg på Kastrup

obs

Medlem
Tidligere på sommeren tog jeg Ö-toget fra København H til CPH (Københavns Lufthavn, Kastrup som den jo egentligt hedder), hvor jeg oplevede at blive smidt af på Tårnby st. (stationen før CPH i retning mod Malmö) sammen med omkring 150 andre passagerer.

Så vidt jeg forstod, var årsagen til denne disposition at et andet tog holdt og spærrede det ene spor på CPH, så derfor ville man køre nogle af de efterfølgende tog ad et andet spor uden om CPH og direkte mod Sverige. Vi var så henvist til at tage det næste tog for at komme til CPH.

Der er ikke andet at sige, end at de danske politikere (endnu engang) dummede sig gevaldigt da man valgte at underdimensionere togstationen ved Københavns Lufthavn. Den var egentligt tænkt til at skulle have fire perronspor, men det blev skåret ned til to.
 

pep

Medlem
Tidligere på sommeren tog jeg Ö-toget fra København H til CPH (Københavns Lufthavn, Kastrup som den jo egentligt hedder), hvor jeg oplevede at blive smidt af på Tårnby st. (stationen før CPH i retning mod Malmö) sammen med omkring 150 andre passagerer.

Så vidt jeg forstod, var årsagen til denne disposition at et andet tog holdt og spærrede det ene spor på CPH, så derfor ville man køre nogle af de efterfølgende tog ad et andet spor uden om CPH og direkte mod Sverige. Vi var så henvist til at tage det næste tog for at komme til CPH.

Der er ikke andet at sige, end at de danske politikere (endnu engang) dummede sig gevaldigt da man valgte at underdimensionere togstationen ved Københavns Lufthavn. Den var egentligt tænkt til at skulle have fire perronspor, men det blev skåret ned til to.
Tårnby? Gå op på Tårnby taxiholdepladsen og nup en taxi - der er kun 2 km eller 3 minutter på motorvejen til lufthavnen derfra..?
 

obs

Medlem
Tårnby? Gå op på Tårnby taxiholdepladsen og nup en taxi - der er kun 2 km eller 3 minutter på motorvejen til lufthavnen derfra..?

Det er sandt, og havde der været mere end 10 minutter til det næste tog, havde jeg nok også valgt den løsning. Nu var jeg dog i god tid, og kunne derfor godt vente på det efterfølgende tog.
 

Agö

Medlem
Jag hade ett riktigt Öresundståg Moment igår.

Bråttom som attan till ett telefonmöte (som jag var tvungen att ta ifrån kontoret) kl. 10 var jag på huvudbanegården kl. 8:40 för att hinna med 8:52-tåget. Det var försenat och inkom 08:57. Väl ombord sitter vi väl i tio minuter innan det ropas ut att tåget inte kommer att köra till Sverige utan istället vänder om till Helsingör (det händer titt som tätt). Snabbt av. Nästa tåg är planerat att gå 09:12, hade fortfarande chansen att hinna till kontoret då. Byter perrong och springer till tåget (med några hundra andra i bakhasorna). Fem minuter går och därefter ropas det ut att personal saknas så tåget kan inte köra. Jaha, luttrad går alla av och byter återigen perrong för att hinna med 09:32 (nu är det kört att hinna till mötet så skickar några snabba mail). Detta tåg kommer faktiskt iväg 09:40, dvs. en timme efter det att jag kom till huvudbanegården.

Jobbar sent och tar tåget 22:13 från Malmö C. Det är försenat och kommer iväg från stationen 22:20. Strax innan Kastrup får vi besked om att tåget inte kommer att köra vidare efter Kastrup, denna gång för att det saknas ombordpersonal (!!!). Uppenbarligen får tåget inte köra om det endast finns en lokförare ombord. Ankommer Kastrup 22:45 och skyndar mig mot metron. Den funkar och jag är hemma vid Nörreport 23:15!

Det här är dessvärre inte en engångsföreteelse. Problemet är ju att det i princip saknas alternativa transportsätt över bron. Taxi går väl an någon gång men det kan lätt bli kostsamt och jobbigt att hantera ersättningsanspråk.
 
Toppen