Senaste nytt

Byte i Mumbai - Vad ska man tänka på?

F-28

Medlem
Har hittat en på pappret kul resa. Vi ska resa från Stockholm till Singapore och nu har möjligheten att flyga Lufthansa i First dykt upp.
Vår resa ser ut så här:
Stockholm - Frankfurt (LH)
Frankfurt - Mumbai (LH)
Mumbai - Bangkok (Thai)
Bangkok - Singapore (Thai)

Min undran är hur smidigt det är att byta flyg i Mumbai? Vi har 1 timme och 50 minuter för bytet. Antar att vårt incheckade bagage inte behöver hämtas ut i Mumbai?
Har försökt att hitta svar på detta men får lite motstridiga uppgifter, framförallt gällande att hämta ut bagaget.
 

pep

Medlem
Du checker ind hele vejen, intet problem. Problemet kan opstå hvis du vil have fat i din baggage i Bombay, så forsvinder al din tid med ingenting og stress.
 

Dr. Miles

Expert
Har hittat en på pappret kul resa. Vi ska resa från Stockholm till Singapore och nu har möjligheten att flyga Lufthansa i First dykt upp.
Vår resa ser ut så här:
Stockholm - Frankfurt (LH)
Frankfurt - Mumbai (LH)
Mumbai - Bangkok (Thai)
Bangkok - Singapore (Thai)

Min undran är hur smidigt det är att byta flyg i Mumbai? Vi har 1 timme och 50 minuter för bytet. Antar att vårt incheckade bagage inte behöver hämtas ut i Mumbai?
Har försökt att hitta svar på detta men får lite motstridiga uppgifter, framförallt gällande att hämta ut bagaget.
Jag vet inte hur utrikes-utrikes transit fungerar på Mumbai flygplats, men om det fungerar på samma sätt som på Delhi flygplats, du kommer att behöva ett nytt pappersboardingkort från transferdisken även om du har fått ett boardingkort för vidareresa från Mumbai på någon annan flygplats.
 

henrik l

Medlem
Har du en genomgående biljett och inte ska genom immigration så borde det väl flyta på, i synnerhet som du har transfer utrikes-utrikes. Hade en inrikes-utrikes transfer med AI för några år sedan, det tog sin lilla tid, med en busstransfer runt hela flygplatsen.
 

Glenn E

Medlem
Loungen i Mumbai ska vara riktigt bra, en av världens bästa tredje parts lounger.
GVK loungen har en spa avdelning.
Det ingår 15 min massage för business Class passagerare och 30 min för första klass passagerare.
Det finns även en restaurangdel för första klass.
Där finns det Moet o Chandon Champagne
 

Gus

Medlem
Om man har tex 15 timmar transit i Indien på väg till Thailand från Sverige, får man då besöka landet utan visum?
 

Janne V

Medlem
Om man har tex 15 timmar transit i Indien på väg till Thailand från Sverige, får man då besöka landet utan visum?

Kollade på liknande upplägg för ett tag sen.
Nej, om du går ut igenom tull/passkontroll, alltså in i Indien, måste du ha e-Visa. Kostar 80USD ansökan via nätet.
 
Toppen