Senaste nytt

Byte från SAS till Turkish Airlines? Vem är bäst?

Alx

Medlem
Eftersom jag inte är något fan av vare sig Turkish eller Swiss så måste jag slå ett slag för Austrian som numera kan stoltsera med en garanterat fräschare och nyare kabin än Swiss och ett par nivåer bättre DO&CO mat än Turkish. Servicen brukar vara bra och stabil från gång till annan. Inte mycket som kan gå fel då! :D

Det finns dock en nackdel med Austrian för din del. De flyger inte till PVG, men väl till BKK och PEK. Så de gånger du ska till PVG kan ju kanske TK funka bra som alternativ och variation med tanke på att den rutten tilldelas flygplan med nya kabinen.
 

Senator

Moderator
Eftersom jag inte är något fan av vare sig Turkish eller Swiss så måste jag slå ett slag för Austrian som numera kan stoltsera med en garanterat fräschare och nyare kabin än Swiss och ett par nivåer bättre DO&CO mat än Turkish. Servicen brukar vara bra och stabil från gång till annan. Inte mycket som kan gå fel då! :D

Det finns dock en nackdel med Austrian för din del. De flyger inte till PVG, men väl till BKK och PEK. Så de gånger du ska till PVG kan ju kanske TK funka bra som alternativ och variation med tanke på att den rutten tilldelas flygplan med nya kabinen.

Håller med att OS är ett bra alternativ. Finns pris via PEK eller BKK med Air China respektive Thai vidare om man vill prova detta..
 

gusten

Medlem
Flög Austrian i C från Delhi i oktober och var extremt nöjd. Riktigt bra service, mat och komfort och en trevlig "Austrian" feeling.

Sitter just nu och kollar på flighter i C till Dubai från HEL/ARN i Februari och TK kommer hela tiden upp med riktigt bra fares - men en del kommentarer här avskräcker. Tips någon?
 

johhenrik

Medlem
Jag gillar inte TK till Dubai av två anledningar:

1. Tiderna suger. Andra benet är kort, så man hinner inte sova.
2. Det är ganska vanligt med gamla plan och dåliga säten. Visst, bättre än vanlig euro-business, men fortfarande kassa om man vill sova.

Visst, jag har flugit med dem och haft bra säten. Ibland flyger de till o med med 777-300R dit, men som sagt, flygtiden är 3:30 från IST.

Men men, vi har ju alla olika prioriteringar, så är det ju. Det som talar för TK och som gjort att jag ändå använt dem är att många ggr är de 2/3 i pris mot närmaste konkurrent i business.
 

Jonas C

Medlem
Sitter just nu och kollar på flighter i C till Dubai från HEL/ARN i Februari och TK kommer hela tiden upp med riktigt bra fares - men en del kommentarer här avskräcker. Tips någon?

Flygtiden till Dubai är så pass kort så jag skulle nog hellre ha satsat på Economy, med tanke på att man inte hinner få någon sömn. Har du tur så flygs IST-DXB med en 777-300ER och då kan du sätta dig i Comfort sektionen då denna säljs som Economy.
 

gusten

Medlem
Flygtiden till Dubai är så pass kort så jag skulle nog hellre ha satsat på Economy, med tanke på att man inte hinner få någon sömn. Har du tur så flygs IST-DXB med en 777-300ER och då kan du sätta dig i Comfort sektionen då denna säljs som Economy.

Nja, Economy... Just nu ser Qatar via Doha rätt bra ut. Vi får se. Skall försöka göra rapport i så fall.
 
Toppen