Senaste nytt

Byte av terminaler O´hare flygplatsen

adhoc76

Medlem
Tror inte tåget skulle gå fortare.

Nä okej. Bra info. Tänkte mest på att sitta kvar i Polaris loungen så länge som möjligt utan att känna att man stressar ihjäl sig för att ta sig över till Swiss terminal... (Ankommed med United inrikes och vidare med Swiss i business).
 

Capa

Medlem
Nä okej. Bra info. Tänkte mest på att sitta kvar i Polaris loungen så länge som möjligt utan att känna att man stressar ihjäl sig för att ta sig över till Swiss terminal... (Ankommed med United inrikes och vidare med Swiss i business).

I så fall ska du ju i alla fall inte ta tåget utan istället airside bus från T3. Ska testa den själv nästa vecka.
 

Capa

Medlem
Återkom gärna med rapport om hur det gick!

Det gick sådär. Jag var tvungen att claima mitt bagage på T1, ta bussen till T5, checka in väskan igen och sedan gå igenom securityn på T5. Detta berodde på att det inte stod exakt samma namn på mina separata biljetter, vilket jag bara har mig själv att skylla för. Rätt irriterande men jag fick nog med till i Polaris ändå :). Den trevliga damen i Polaris sa att räkna med 2,5h om du måste landside och claima bagage etc. jag vågade inte chansa så gick 2,5h innan och 40min senare satt jag i sas-loungen. Allt gick väldigt snabbt men man vet aldrig.. Better safe then sorry :)
 

adhoc76

Medlem
OK - tack för återkoppling! Om du räknar bort tiden för att claima bagage (om man har en genomgående biljett) - hur lång tid skulle du säga att det tar då från T1 till T5?
 

Capa

Medlem
OK - tack för återkoppling! Om du räknar bort tiden för att claima bagage (om man har en genomgående biljett) - hur lång tid skulle du säga att det tar då från T1 till T5?

För mig tog det 30min landside men det är säkert inget bra riktmärke. Damen i Polaris sa som sagt 2,5h. Om du går från T1 till T3 och sedan tar airside bus borde det gå snabbare helt klart, men man bör nog räkna en timme innan boarding för att vara helt säker även om man tar airside bus.

Körde sedan både Swiss och Sas lounge på T5.. Ingen av dem är något att hänga i granen. Swissloungen var dessutom tokvarm, bara att gå ut i terminalen igen. Polaris däremot är riktigt riktigt bra, en förstaklasslounge av rang och (tror jag) den bästa i USA.
 

Fredde_G

Medlem
Den här tråden får mig att minnas en resa till Florida när min fru jobbade som flygvärdinna. Kunde under den perioden få personalbiljetter vilket ledde till en del roliga resor, som ett antal långweekend resor till golfens Mecka där en vän bodde.
Man var tvungen att hämta ut alla biljetter i pappersform och man visste ju inte vilken flight man skulle få komma med då det bara var i mån av plats man fick åka med. Man fick både ta en massa rutter och olika bolag. Detta ledde till en sjuk trave biljetter.
ARN-ORD
ARN-EWR
ARN-CPH
CPH-ORD....

Lyckades dock ta mig till ORD med första flighten.....sen började humorn.
ORD-MIA
ORD-TPA
ORD-MCO
United, AA eller Delta

Det gick avgångar konstant....men i olika terminaler. Jag sprang mellan de olika terminalerna i nästan 24 timmar, 2 gånger var jag den enda som inte kom med flyget....alla andra med personalbiljetter kom med. Tillslut kände folk i säkerhetskontrollerna igen mig....”-men vänta....var du inte här nyss?”

Efter nästan ett dygns springande gav jag upp och köpte en South West flight.....tyvärr så visade det sig att de flög från Midway...dock så kunde jag sova en stund på tågresan då Midway låg i andra änden av tåglinjen.
 
Toppen