Senaste nytt

Byte av flyg på Heathrow

SNIFF

Medlem
Var på LHR T2 idag och ser inga problem. Ni kommer antagligen ankomma vid A-gater och sedan förflytta er till B-gaterna, där också SQ:s fina lounge ligger. Detta tar 10-15 min beroende på tempo. Men som vanligt, bara SAS inte är sena...

Det finns en liten rullande soffa som åker den streckan A->B-piren, så de behöver inte ens gå/stå på rullbandet om de lyckas hitta den.
 
F

FCT

Guest
Det finns en liten rullande soffa som åker den streckan A->B-piren, så de behöver inte ens gå/stå på rullbandet om de lyckas hitta den.
Låter bra! :)
Det som jag är mest bekymrad över är om det brukar vara såpass långa köer att passkontroll och security kan äta upp tiden för connection? Åker aldrig via LHR själv längre och tidigare vet jag att connections där kunde ta flera timmar.
 

SNIFF

Medlem
ImageUploadedByTapatalk1445178398.178346.jpg
Det finns någon form av fast track för ankommande till T2 iaf när jag kom med SK. Om du tittar noggrant så ser du att det står GOLD, FIRST, Business där.
 
  • Gilla
Reactions: FCT

AABack2ARN

Medlem
Jo det är alltid passkontroll på T2 för ankommande.

Är det verkligen passkontroll som utförs av UK Border Police om du skall byta från ett flyg till ett annat (där bägge är utrikesdestinationer)?

Är det inte samma sak som de har i T5 dvs validering av att du är i tid INNAN du går in i köerna för säkerhetskontrollen? Där brukar de förvisso fråga efter pass även om det inte är ett formellt krav...
 

palmen

Moderator
När jag anlände i lördags vid 12-tiden så var det typ 2 personer i kö före mig både i säkerhetskontroll och passkontroll, dvs jag var igenom på nolltid. Vi landade vid B-gaterna och fick således gå tillbaka till A-området där kontroll skedde. Sen gick jag tillbaka till B-gaterna och SQ-loungen. För min del tog det hela ca 15-20 minuter från att jag kommit av planet att gå fram och tillbaka och klara av formaliteterna. Nu går jag troligtvis betydligt fortare än en pensionör, men 1h20min bör vara gott om tid om inget strular.
 
  • Gilla
Reactions: FCT
Toppen