Senaste nytt

Byta HHonors konto

intuition

Medlem
Jag har ett äldre HH-konto och som med många amerikanska websajter/databaser så hanterar de inte svenska tecken något vidare. Så mitt namn innehåller "?"-tecken istället för ÅÄÖ. Har inte brytt mig eftersom jag inte bor ofta på Hilton.

Nu ska jag dock nyttja Amex plat förmånen att få status och undrar om det finns någon som helst anledning att använda det gamla kontot (och kanske kontakta kundtjänst och be de fixa svenska tecken) eller är det enklaste att bara skapa ett nytt konto direkt från Amex sajten (som då kommer att bli Å->A, Ä->A, Ö->O)

Alla gamla poäng har förfallit, så det enda jag egentligen undrar är om det finns någon liten mikroskopisk fördel med att ha varit medlem sedan 2015 med en pytteliten historik med hotell-besök?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
Jag har ett äldre HH-konto och som med många amerikanska websajter/databaser så hanterar de inte svenska tecken något vidare. Så mitt namn innehåller "?"-tecken istället för ÅÄÖ. Har inte brytt mig eftersom jag inte bor ofta på Hilton.

Nu ska jag dock nyttja Amex plat förmånen att få status och undrar om det finns någon som helst anledning att använda det gamla kontot (och kanske kontakta kundtjänst och be de fixa svenska tecken) eller är det enklaste att bara skapa ett nytt konto direkt från Amex sajten (som då kommer att bli Å->A, Ä->A, Ö->O)

Alla gamla poäng har förfallit, så det enda jag egentligen undrar är om det finns någon liten mikroskopisk fördel med att ha varit medlem sedan 2015 med en pytteliten historik med hotell-besök?

Ta kontakt med kundservice och kolla om det går att lösa grundproblemet?
 

Treo

Medlem
Fördelen med att behålla det gamla kontot är att du kanske får en något kortare väg till Lifetime Diamond :cool:
 

intuition

Medlem
Ta kontakt med kundservice och kolla om det går att lösa grundproblemet?

OK, det visade sig vara en återvändsgränd. För att göra en namnändring måste jag validera min förfrågan genom att bl.a. uppge vilket namn kontot har nu. Vilket så klart är omöjligt eftersom det säker inte står en massa "?" i deras system.

De ber också om en körkortskopia och en redovisning av skälen till namnbytet (att deras system inte klara ÅÄÖ var inte ett tillräckligt skäl verkar det som?!)

Så det landar där jag trodde - alldeles för mycket arbete och ingen vinst att få det rättat. Jag startar ett nytt konto.
 
Toppen