Senaste nytt

Byta flyg på Oslo flygplats - Hinner vi?

agehall

Medlem
när man anländer från Schengen och ska vidare till USA - behöver man fortfarande gå igenom den extra säkerhetskontrollen?
Det beror på vilken sida av terminalen som flyget parkerar på. Från ena sidan kommer man direkt tillbaka ner i den internationella avgångshallen och från den andra måste man passera säkerhetskontrollen. Har aldrig förstått mig på någon logik i det så jag utgår alltid från att jag måste passera säkerhetskontrollen och ser det som en bonus om jag slipper.
 

Agö

Medlem
Det beror på vilken sida av terminalen som flyget parkerar på. Från ena sidan kommer man direkt tillbaka ner i den internationella avgångshallen och från den andra måste man passera säkerhetskontrollen. Har aldrig förstått mig på någon logik i det så jag utgår alltid från att jag måste passera säkerhetskontrollen och ser det som en bonus om jag slipper.
Nu för tiden kan man ju också hamna på den nya snygga och luftiga D-piren istället för vansinnigt trånga E. Då är det ju raka vägen till med pitstop i lounge.
 

Juraj

Medlem
Tackar för svaren!

Förra gången jag var på OSL hade jag tur med gate D3, dvs. ingen extra säkerhetskontroll. Var parkerar man när man måste gå igenom den? Eller med andra ord, vad menar du med "sida av terminalen"?
 

agehall

Medlem
Tackar för svaren!

Förra gången jag var på OSL hade jag tur med gate D3, dvs. ingen extra säkerhetskontroll. Var parkerar man när man måste gå igenom den? Eller med andra ord, vad menar du med "sida av terminalen"?
Jag vet inte hur jag ska förklara det och jag har inte möjlighet att ta fram en karta så jag kan få rätt beskrivning av det heller.
 

NotRyan

Medlem
Det beror på vilken sida av terminalen som flyget parkerar på. Från ena sidan kommer man direkt tillbaka ner i den internationella avgångshallen och från den andra måste man passera säkerhetskontrollen. Har aldrig förstått mig på någon logik i det så jag utgår alltid från att jag måste passera säkerhetskontrollen och ser det som en bonus om jag slipper.
Om man kommer in på E så åker man aldrig upp en våning numera, dom gångarna är borttagna, utan kommer direkt in på avgångsplanet.
 

Doctor-X

Medlem
Om jag anländer till OSL kl 18:10 från LIS med TAP, hinner jag då hämta väskan och checka in på nytt för att hinna med 19:45 OSL-ARN med Ethiopian?
 

Doctor-X

Medlem
Nästan omöjlig fråga att svara på
TAP är inte det mest punktliga bolaget
Är det två olika bokningar?

Ja det kommer bli 2 olika bokningar. Men om jag bokat med AmEx Elite och jag skulle missa anslutningsflyget borde väl reseförsäkringen täcka nya biljetter upp till 2000kr om jag inte förstått fel?
 
Toppen