Senaste nytt

Bynk lanserar nytt debetkort

Highbury

Medlem
Såg en ekonomiflash igår om att visa och revolut har kommit överens om ett djupare samarbete som bla innebär att 75% av alla kort kommer vara visa. Det kanske påverkar oss i Sverige också som annars är dominerat av Mastercard
 

Ping

Medlem
Ser ingen större skillnad mot redan lanserade kort, lite synd. Men alltid bra med konkurrens.

Dock väldigt oseriöst att många nya fintech bolag försöker dölja sina avgifter via krångliga underlänkar :confused:.
 

taxvalp

Medlem
Jag har inte mycket till övers för Bynk och deras marknadsföring av krediter men de påstår att de har ett gratis Visa-kort på gång med fria uttag upp till 3000 kr per månad utan avgifter. Kan vara intressant.

https://bynk.se/kort

Gjorde en intresseanmälan och fick beskedet att ”Vi kontaktar dig när vi har news om kortet”...
 

ekf

Medlem
Jag har inte mycket till övers för Bynk och deras marknadsföring av krediter men de påstår att de har ett gratis Visa-kort på gång med fria uttag upp till 3000 kr per månad utan avgifter. Kan vara intressant.

https://bynk.se/kort

Gjorde en intresseanmälan och fick beskedet att ”Vi kontaktar dig när vi har news om kortet”...
Såg att man bara kan fylla på sitt kort via Swish, så då ska man alltså föra över från sitt bankkonto till kortet för att sedan ta ut gratis... Varför inte bara ta ut med sitt bankkort direkt i så fall?
Nah, jag håller mig till Revolut och Curve, där jag får poäng från underliggande kort för mina inköp och uttag istället...
 

Fidde

Medlem
Har fått min inbjudan nu. Fick 100kr också, tydligen så kan man inte ta ut alla pengar från kortet utan man måste lämna kvar 100 så skönt för min del att Bynk står för det iaf.

Om man blir inbjuden får man 100kr också. Verkar dock inte vara någon fördel för den sol bjuder in, den vill dessutom söka i mina kontakter för att bjuda in så vet inte om man måste ange e-postadress eller om det går att få ut en länk.
 

Nemo

Medlem
Har fått min inbjudan nu. Fick 100kr också, tydligen så kan man inte ta ut alla pengar från kortet utan man måste lämna kvar 100 så skönt för min del att Bynk står för det iaf.

Om man blir inbjuden får man 100kr också. Verkar dock inte vara någon fördel för den sol bjuder in, den vill dessutom söka i mina kontakter för att bjuda in så vet inte om man måste ange e-postadress eller om det går att få ut en länk.
Om samma summa som Bynk ”ger” dig också måste finnas kvar på kortet så spelar det ju ingen roll. Då kan de ju lika gärna skriva ”Bynk ger dig 1 miljon kronormen 1.000.000 måste finnas kvar på kontot.
 
Toppen